Από την έρευνα που διενεργήθηκε σε πανελλαδικό δείγμα 706 καταναλωτών προκύπτει ότι οιΈλληνες καταναλωτές επιλέγουν σε ποσοστό 68% να αγοράζουν φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, ενώ σε ποσοστό 78,5% δηλώνουν ευαισθητοποιημένοι σε θέματα περιβάλλοντος.
Ειδικότερα, ποσοστό 72,3% σκέφτεται συχνά τη βλάβη που προκαλεί στο περιβάλλον, ποσοστό 39,4% εκτιμά ότι ο μέσος πολίτης δεν έχει τη δύναμη να σταματήσει τη μόλυνση του περιβάλλοντος, ποσοστό 84,8% πιστεύει ότι η προσωπική δράση όλων μπορεί να φέρει αλλαγή στην προστασία του περιβάλλοντος, ποσοστό 15,9% πιστεύει ότι το κίνημα για το περιβάλλον είναι απλά μια μόδα, ενώ ποσοστό 47,3% όταν αγοράζει προϊόντα προσπαθεί να σκεφτεί πως η χρήση τους θα επηρεάσει άλλους και το περιβάλλον.
Επίσης, ποσοστό 93,2% των Ελλήνων καταναλωτών θεωρούν ιδιαιτέρως σημαντική παράμετρο την ανάπτυξη προγραμμάτων εταιρικής υπευθυνότητας και των περιβαλλοντικών δράσεων και ποσοστό 78,5%των ερωτηθέντων θεωρούν ηθική υποχρέωση την αποφυγή προϊόντων και επιχειρήσεων που επιβαρύνουν το περιβάλλον, ενώ ποσοστό 83,3% νοιώθει ότι έχει υποχρέωση να υποστηρίξει την αγορά φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων.
Σε ό,τι αφορά στις κατηγορίες των προϊόντων που αγοράζουν, σε αυτές περιλαμβάνονται προϊόντα από ανακυκλωμένο χαρτί (58,6%), βιολογικά τρόφιμα (57,2%), απορρυπαντικά (56,7%), οικολογικά οικιακά προϊόντα (54,4%) και φυτικά καλλυντικά (30,2%).
Αναφορικά με τα βιολογικά προϊόντα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι καταναλωτές τα αγοράζουν κυρίως από τα σούπερ μάρκετ (55%), ενώ ο λόγος που τα προτιμούν από τα μη βιολογικά είναι ότι είναι πιο υγιεινά (80%).
Οι καταναλωτές αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ και τα φιλικά προς το περιβάλλον απορρυπαντικά (96,3%) κυρίως λόγω των προσωπικών τους ανησυχιών για την προστασία του περιβάλλοντος (77,8%). Για τα φυτικά καλλυντικά επιλέγουν κυρίως τα φαρμακεία (56,3%) τα οποία προτιμούν κυρίως λόγω της πιο φυσικής τους σύνθεσης και των λιγότερων παρενεργειών (78,4%).
πηγή