Θαλάσσια συγκοινωνία την άνοιξη του 2012 αποκτά η Θεσσαλονίκη. Θα συνδέει την πόλη με την Καλαμαριά και το Δήμο Θερμαϊκού.
5 εκατ. μετακινήσεις το χρόνο Η μελέτη σκοπιμότητας και τα τεύχη δημοπράτησης για την επίδειξη ενδιαφέροντος από ιδιώτες θα είναι έτοιμη τον Μάρτιο του 2011. Οι 5 εκατομμύρια μετακινήσεις το χρόνο είναι ένας στόχος που μπορεί να υλοποιηθεί. ...
Το θέμα μπήκε χθες από τον Σπύρο Βούγια, υφυπουργό που έχει στην αρμοδιότητά του τα συγκοινωνιακά, σε συνάντηση που είχε με τους Γιάννη Μπουτάρη, Θεοδόση Μπακογλίδη και Γιάννη Αλεξανδρή, τους δημάρχους των οποίων τους δήμους σε πρώτη φάση αφορά η θαλάσσια
συγκοινωνία.
Εκεί ο Σπύρος Βούγιας, θιασώτης, ως συγκοινωνιολόγος, της θαλάσσιας συγκοινωνίας και της δημιουργίας τραμ συμπληρωματικά στο μετρό:
- Πιστεύει ότι οι μετακινήσεις θα είναι 15.000 τη μέρα, με αλματώδη αύξηση το καλοκαίρι χάριν αναψυχής, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας όγκος 5 εκατ. μετακινήσεων το χρόνο. Υπολογίζοντας με μια βάση εισιτηρίου 3 ευρώ θεωρεί ότι ο ετήσιος τζίρος θα είναι 15 εκατ. ευρώ και δεν θα χρειαστεί καμία επιδότηση για τη λειτουργία του μέσου.
- Οι στάσεις σε πρώτη φάση, για να εδραιωθεί το μέσο, θα είναι 3: πλατεία Ελευθερίας - 1ος προβλήτας στη Θεσσαλονίκη, μαρίνα Νέας Κρήνης στην Καλαμαριά και Νέοι Επιβάτες στο Δήμο Θερμαϊκού. Σε δεύτερη φάση προβλέπονται στάσεις σε: Μέγαρο Μουσικής, Αρετσού, Μίκρα όταν ολοκληρωθεί το μετρό, αεροδρόμιο και Καλοχώρι για τη δυτική Θεσσαλονίκη.
- Η θαλάσσια συγκοινωνία θα υλοποιηθεί με τρία ταχύπλοα σκάφη των 150 θέσεων το καθένα, εκτός κι αν ο ιδιώτης επενδυτής κρίνει ότι πρέπει να χρησιμοποιήσει περισσότερα. Το ζητούμενο είναι να υπάρχει θαλάσσια συγκοινωνία κάθε μισή ώρα.
Οι δήμαρχοι αποδέχτηκαν την πρόταση, ανέλαβαν να δημιουργήσουν στάσεις και χώρους στάθμευσης και να «κουμπώσουν» στις στάσεις τη δημοτική τους συγκοινωνία για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού.
πηγή