Χωρίς τρένα και προαστιακό σιδηρόδρομο θα παραμείνει η χώρα από το απόγευμα του Μεγάλου Σαββάτου έως το και το μεσημέρι της Δευτέρας του Πάσχα, λόγω απεργίας που προκήρυξε το συνδικάτο των εργαζόμενων, αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η κινητοποίηση θα αρχίσει στις 18:00 το απόγευμα του Μ. Σαββάτου και θα λήξει 40 ώρες αργότερα, στις 10:00 το πρωί της Δευτέρας. Σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ζητά από την κυβέρνηση να «σταματήσει την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», αλλά και από το επιβατικό κοινό να στηρίξει την απεργία. Η ΠΕΠΕ υποστηρίζει ότι σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης της ΤΡΕΝΟΣΕ κανείς δεν θα μπορεί να εγγυηθεί «κοινωνική πολιτική» στις τιμές των εισιτηρίων, ενώ παράλληλα σημειώνει ότι υπάρχει ενδεχόμενο «ιδιωτικού μονοπωλίου» στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες. Καταλήγοντας, το συνδικάτο καταγγέλλει ότι εδώ και 16 μήνες η κυβέρνηση δεν έχει προσλάβει 105 μηχανοδηγούς που χρειάζεται ο ΟΣΕ.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του συνδικάτου:
«Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΛΞΗΣ ομόφωνα αποφάσισε να προκηρύξει απεργιακή κινητοποίηση από τις 18.00' το απόγευμα του Μ.ΣΑΒΒΑΤΟΥ μέχρι τις 10.00' το πρωί της Δευτέρας του Πάσχα. Αγωνιζόμαστε για την ανατροπή της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και για την άμεση πρόσληψη Μηχανοδηγών, προκειμένου να καλυφθούν οι 200 και πλέον κενές θέσεις στον κλάδο έλξης. Παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες της Κυβέρνησης και την κοινή παραδοχή ότι η Ελλάδα κινδυνεύει να είναι η μοναδική Ευρωπαϊκή χώρα χωρίς δημόσια σιδηροδρομική εταιρεία, η πολιτική απόφαση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει και υλοποιείται κανονικά.
Η Κυβέρνηση θα πρέπει ν' απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα:
• Ποιος θα εγγυηθεί την πλήρη λειτουργία και αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου την επόμενη μέρα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δικτύου για την κατασκευή του οποίου έχουν ξοδευτεί δισεκατομμύρια ευρώ.
• Ποιος θα εγγυηθεί την κοινωνική πολιτική στην τιμολογιακή πολιτική στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές και αν τελικά μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οδηγούμαστε σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στο σιδηρόδρομο που θέτει σε άμεσο κίνδυνο την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
• Για ποιο λόγο εδώ και 16 μήνες δεν έχουν προχωρήσει οι προσλήψεις Μηχανοδηγών παρά τις δημόσιες τοποθετήσεις κυβερνητικών στελεχών για το θέμα και την ύπαρξη μελέτης που αποδεικνύει ότι μπορούσε άμεσα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προσλάβει 105 Μηχανοδηγούς χωρίς να υπάρχει καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Σήμερα οι Μηχανοδηγοί εργάζονται μέχρι και 29 ημέρες το μήνα για να μην υπάρξουν καταργήσεις δρομολογίων και για να τρέξουν οι εμπορευματικές συμφωνίες με ότι αυτό συνεπάγεται για την προσωπική τους ζωή και την ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Αναγνωρίζοντας πλήρως την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία, καθώς αποτελούμε αναπόσπαστο μέρος της, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις μετά τις 18.00' το απόγευμα του Μ.Σαββάτου, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η μετακίνηση των χιλιάδων συμπολιτών μας για τις ημέρες του ΠΑΣΧΑ με το πλέον οικονομικό και οικολογικό μέσο μεταφοράς, το σιδηρόδρομο. Καλούμε την Κυβέρνηση να σταματήσει την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το επιβατικό κοινό να στηρίξει τις προσπάθειές μας καθώς ο αγώνας μας αφορά την ύπαρξη δημόσιου, σύγχρονου σιδηρόδρομου στην υπηρεσία του πολίτη.»
«Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΛΞΗΣ ομόφωνα αποφάσισε να προκηρύξει απεργιακή κινητοποίηση από τις 18.00' το απόγευμα του Μ.ΣΑΒΒΑΤΟΥ μέχρι τις 10.00' το πρωί της Δευτέρας του Πάσχα. Αγωνιζόμαστε για την ανατροπή της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και για την άμεση πρόσληψη Μηχανοδηγών, προκειμένου να καλυφθούν οι 200 και πλέον κενές θέσεις στον κλάδο έλξης. Παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες της Κυβέρνησης και την κοινή παραδοχή ότι η Ελλάδα κινδυνεύει να είναι η μοναδική Ευρωπαϊκή χώρα χωρίς δημόσια σιδηροδρομική εταιρεία, η πολιτική απόφαση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει και υλοποιείται κανονικά.
Η Κυβέρνηση θα πρέπει ν' απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα:
• Ποιος θα εγγυηθεί την πλήρη λειτουργία και αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου την επόμενη μέρα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δικτύου για την κατασκευή του οποίου έχουν ξοδευτεί δισεκατομμύρια ευρώ.
• Ποιος θα εγγυηθεί την κοινωνική πολιτική στην τιμολογιακή πολιτική στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές και αν τελικά μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οδηγούμαστε σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στο σιδηρόδρομο που θέτει σε άμεσο κίνδυνο την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
• Για ποιο λόγο εδώ και 16 μήνες δεν έχουν προχωρήσει οι προσλήψεις Μηχανοδηγών παρά τις δημόσιες τοποθετήσεις κυβερνητικών στελεχών για το θέμα και την ύπαρξη μελέτης που αποδεικνύει ότι μπορούσε άμεσα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προσλάβει 105 Μηχανοδηγούς χωρίς να υπάρχει καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Σήμερα οι Μηχανοδηγοί εργάζονται μέχρι και 29 ημέρες το μήνα για να μην υπάρξουν καταργήσεις δρομολογίων και για να τρέξουν οι εμπορευματικές συμφωνίες με ότι αυτό συνεπάγεται για την προσωπική τους ζωή και την ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Αναγνωρίζοντας πλήρως την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία, καθώς αποτελούμε αναπόσπαστο μέρος της, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις μετά τις 18.00' το απόγευμα του Μ.Σαββάτου, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η μετακίνηση των χιλιάδων συμπολιτών μας για τις ημέρες του ΠΑΣΧΑ με το πλέον οικονομικό και οικολογικό μέσο μεταφοράς, το σιδηρόδρομο. Καλούμε την Κυβέρνηση να σταματήσει την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το επιβατικό κοινό να στηρίξει τις προσπάθειές μας καθώς ο αγώνας μας αφορά την ύπαρξη δημόσιου, σύγχρονου σιδηρόδρομου στην υπηρεσία του πολίτη.»
Το είδαμε: εδώ