Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017

Κυτταρίτιδα: Τα διατροφικά tips που θα εξαφανίσουν τον επίμονο εχθρό

Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF

Το καλοκαίρι μαζί με όλα τα θετικά (ήλιος, θάλασσα, διακοπές) φέρνει στην επιφάνεια τον έναν και μοναδικό εχθρό του γυναικείου σώματος. Αυτό που μας ενοχλεί περισσότερο από όλα. Την κυτταρίτιδα! Όχι ότι το χειμώνα δεν είχαμε, αλλά τώρα που τα βαριά ρούχα έφυγαν και τη θέση τους πήραν τα κοντά σορτς, φορέματα, αμάνικα τοπ κ.λ.π., έχουμε αγχωθεί λίγο. Ή πολύ...
Για αυτό το λόγο απευθύνθηκα στην Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Γεωργία Καπώλη, η οποία μας εξηγεί πως ακριβώς δημιουργείται η κυτταρίτιδα, τι πρέπει να κάνουμε και τι να αποφύγουμε για να την καταπολεμήσουμε. Ναι, γιατί η κυτταρίτιδα δεν είναι μόνο θέμα γονιδίων! Ο λόγος στην ειδικό...
Το καλοκαίρι η επιθυμία για απώλεια βάρους συνοδεύεται και από την ανάγκη να βελτιωθούν έως και να εξαφανιστούν οποιεσδήποτε ατέλειες στο σώμα, όπως η κυτταρίτιδα. Κάτι που ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει είναι ότι η δημιουργία της κυτταρίτιδας είναι ανεξάρτητη από την παχυσαρκία, δηλαδή μπορεί να εμφανιστεί και σε αδύνατα άτομα.
Τα πιο συνηθισμένα σημεία είναι:
  • Οι μηροί
  • Οι γλουτοί
  • Το εσωτερικό των μπράτσων
  • Το στομάχι
  • Η κοιλιά
  • Οι γάμπες

Για ποιους λόγους έχουμε κυτταρίτιδα;
Η κυτταρίτιδα οφείλεται στη συσσώρευση λίπους και στη διόγκωση λιποκυττάρων ακριβώς κάτω από το δέρμα, με συνέπεια να χάνει την ελαστικότητά του ο συνδετικός ιστός. Το αποτέλεσμα είναι η εμφάνιση της χαρακτηριστικής “όψης φλούδας πορτοκαλιού”. Οι σημαντικότεροι λόγοι που την προκαλούν είναι η άστατη διατροφή, οι λιπαρές τροφές, η καθιστική ζωή, το έντονο στρες, η κακή κυκλοφορία του αίματος, η μειωμένη δραστηριότητα του λεμφικού συστήματος και οι ορμονικές διαταραχές.


Η σωστή επιλογή των θρεπτικών συστατικών πρέπει να είναι το πρώτο μας μέλημα ώστε να έχουμε ένα όμορφο σφριγηλό σώμα χωρίς ατέλειες και κυτταρίτιδα. Λαμβάνοντας υπόψιν ότι η κυτταρίτιδα είναι ή συσσώρευση λιποκυττάρων τα οποία έχουν χάσει ένα σημαντικό ποσοστό του νερού τους, η διατροφική της αντιμετώπιση άπτεται στην αποφυγή των τροφών εκείνων που προάγουν την αποθήκευση λίπους και της κατακράτησης νερού.

Tips για να την καταπολεμήσεις:
1. Μειωμένη κατανάλωση μαγειρικού αλατιού και τροφίμων πλούσιων σε αλάτι, όπως οι κονσέρβες, τα παστά, τα πατατάκια, τα έτοιμα φαγητά τύπου fast-food, μιας και το αλάτι προάγει την κατακράτηση υγρών.


2. Περιορισμένη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μιας και η περίσσεια του αλκοόλ στον οργανισμό εντείνει τη λιπογένεση.
3. Προσεκτική έως μειωμένη κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κορεσμένο λίπος, όπως είναι το κόκκινο κρέας, τα γλυκά, τα τηγανιτά, τα ζωικά βούτυρα, τα ολόπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα.
4. Μειωμένη πρόσληψη τροφίμων πλούσιων σε ζάχαρη, όπως καραμέλες, πάστες, κέικ, κρουασάν. Δυστυχώς τα σάκχαρα βρίσκονται κρυμμένα σε πολλές τροφές ψωμί, κονσερβοποιημένα τρόφιμα, σάλτσες, κρασιά, γιαούρτια, ακόμα και σε τροφές που θεωρητικά δεν περιέχουν ζάχαρη.


5. Άφθονη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες μειώνουν την αποθήκευση λίπους.
6. Συστήνεται η αυξημένη κατανάλωση υγρών (νερό, πράσινο τσάι, χυμοί, γάλα) για την καταπολέμηση της κυτταρίτιδας, μιας και διευκολύνει στο μεταβολισμό των τροφών, έτσι ώστε να αποφεύγεται η περίσσεια της αποθήκευσης λίπους και εντείνεται η αποβολή άχρηστων ουσιών (τοξινών).

7. Αυξημένη πρόσληψη τροφίμων πλούσιων σε θρεπτικές ουσίες που αναχαιτίζουν την εμφάνιση κυτταρίτιδας όπως: σολομός, ξηροί καρποί, σπόροι, ελαιόλαδο, θαλασσινά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, πράσινο τσάι, κακάο, δημητριακά ολικής αλέσεως, ημίπαχα γαλακτοκομικά.


8. Η σωματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και στην καταπολέμηση του προβλήματος της κυτταρίτιδας μιας και βελτιώνει τη λεμφική και φλεβική παροχέτευσης των ιστών καθώς επίσης συμβάλλει στην καύση και απομάκρυνση του τοπικού λίπους όπως και στη διατήρηση του φυσιολογικού βάρους.

Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου
tlife.gr


Το είδαμε: εδώ

Share
Loading