Αλλάζει ριζικά από την επόμενη χρονιά η διαδικασία εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης με στόχο την εφαρμογή διαφανούς … διαδικασίας, τη μείωση των επισκέψεων των υποψηφίων στις διευθύνσεις μεταφορών και την καταπολέμηση του «λαδώματος», το οποίο εκτιμάται ότι φτάνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η μελέτη της σχετικής επιτροπής του υπουργείου Υποδομών έχει ήδη ολοκληρωθεί. «Προτεραιότητά μας είναι η διαφάνεια στις εξετάσεις. Γι’ αυτό και το πόρισμα της μελέτης πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του Μαΐου προκειμένου οι αλλαγές να εφαρμοστούν μέσα στο 2012», τονίζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Χάρης Τσιόκας.
Η απόκτηση διπλώματος θα είναι δυσκολότερη, καθώς, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας Έθνος, οι υποψήφιοι θα πρέπει να εξεταστούν και σε πίστες ελιγμών. Η εξέταση θα ακολουθεί τη θεωρητική και θα είναι προαπαιτούμενη για την εξέταση του υποψηφίου στο δρόμο.
Η διαδικασία των εξετάσεων θα είναι πλήρως μηχανογραφημένη σε όλα τα στάδια και θα βιντεοσκοπείται σχεδόν στο σύνολό της, ενώ το αδιάβλητο θα επιτυγχάνεται και με την ηλεκτρονική κλήρωση των εξεταστών λίγη ώρα πριν από την εξέταση.
Οι εξετάσεις προτείνεται να περιλαμβάνουν πλέον τρία στάδια, καθώς στην θεωρητική και στην πορεία θα προστεθούν οι ειδικοί ελιγμοί σε πίστα, οι οποίοι θα εφαρμοστούν σε δεύτερη φάση, καθώς προς το παρόν υπάρχουν μόνο έξι πίστες σε όλη την Ελλάδα.
Τι αλλάζει από το 2012
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ
- Βιντεοσκόπηση εξέτασης
- Σύστημα απενεργοποίησης κινητών τηλεφώνων.
- Μηχανογραφική παρακολούθηση αποτελεσμάτων (επόπτες/ποσοστό επιτυχίας)
- Κεντρικό μηχανογραφικό σύστημα και όχι server σε κάθε Νομαρχία όπως ισχύει σήμερα
ΠΟΡΕΙΑ
- Δημιουργία ειδικού Σώματος Επιθεωρητών και φορέα εποπτείας
- Καθορισμός διαδικασιών ελέγχου του έργου των εξεταστών και απομάκρυνσή τους από το Σώμα σε περίπτωση κακής εκτέλεσης των καθηκόντων τους
- Υποχρεωτική υποβολή πόθεν έσχες από τους εξεταστές
- Μεταφορά της διαδικασίας αδειών χορήγησης και κυκλοφορίας μοτοποδηλάτων από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στο υπουργείο Υποδομών.
Η απόκτηση διπλώματος θα είναι δυσκολότερη, καθώς, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας Έθνος, οι υποψήφιοι θα πρέπει να εξεταστούν και σε πίστες ελιγμών. Η εξέταση θα ακολουθεί τη θεωρητική και θα είναι προαπαιτούμενη για την εξέταση του υποψηφίου στο δρόμο.
Η διαδικασία των εξετάσεων θα είναι πλήρως μηχανογραφημένη σε όλα τα στάδια και θα βιντεοσκοπείται σχεδόν στο σύνολό της, ενώ το αδιάβλητο θα επιτυγχάνεται και με την ηλεκτρονική κλήρωση των εξεταστών λίγη ώρα πριν από την εξέταση.
Οι εξετάσεις προτείνεται να περιλαμβάνουν πλέον τρία στάδια, καθώς στην θεωρητική και στην πορεία θα προστεθούν οι ειδικοί ελιγμοί σε πίστα, οι οποίοι θα εφαρμοστούν σε δεύτερη φάση, καθώς προς το παρόν υπάρχουν μόνο έξι πίστες σε όλη την Ελλάδα.
Τι αλλάζει από το 2012
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ
- Βιντεοσκόπηση εξέτασης
- Σύστημα απενεργοποίησης κινητών τηλεφώνων.
- Μηχανογραφική παρακολούθηση αποτελεσμάτων (επόπτες/ποσοστό επιτυχίας)
- Κεντρικό μηχανογραφικό σύστημα και όχι server σε κάθε Νομαρχία όπως ισχύει σήμερα
ΠΟΡΕΙΑ
- Δημιουργία ειδικού Σώματος Επιθεωρητών και φορέα εποπτείας
- Καθορισμός διαδικασιών ελέγχου του έργου των εξεταστών και απομάκρυνσή τους από το Σώμα σε περίπτωση κακής εκτέλεσης των καθηκόντων τους
- Υποχρεωτική υποβολή πόθεν έσχες από τους εξεταστές
- Μεταφορά της διαδικασίας αδειών χορήγησης και κυκλοφορίας μοτοποδηλάτων από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στο υπουργείο Υποδομών.