Οι μητέρες μπορούν να βοηθήσουν στη μουσική καλλιέργεια του μωρού τους ήδη από την περίοδο της εγκυμοσύνης, καθώς μια νέα γαλλική επιστημονική έρευνα δείχνει ότι τα έμβρυα φαίνεται να αποτυπώνουν στους νευρώνες του αναπτυσσόμενου εγκεφάλου τους τις μελωδίες που ακούνε όσο βρίσκονται στη μήτρα και, στη συνέχεια, τις θυμούνται μετά τη γέννησή τους.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχοβιολόγο Καρολίν Γκρανιέ-Ντεφέρ του Εργαστηρίου Ψυχολογίας και Γνωσιακής Νευροψυχολογίας του πανεπιστημίου «Ρενέ Ντεκάρτ» του Παρισιού, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό «PLos ONE», σύμφωνα με τη βρετανική «Ντέιλι Μέιλ», ζήτησαν από 50 εγκύους να ακούνε μια συγκεκριμένη μελωδία πιάνου δύο φορές τη μέρα. Όταν τα μωρά γεννήθηκαν και ήσαν πια ενός μηνός, οι ερευνητές έπαιξαν στα μωρά, την ώρα που κοιμούνταν, τόσο την ίδια μελωδία που άκουγαν στη μήτρα όσο και μια άλλη μελωδία.
Διαπιστώθηκε ότι, κατά μέσο όρο, οι παλμοί της καρδιάς των κοιμισμένων βρεφών επιβραδύνθηκαν κατά 12 κτύπους το λεπτό όταν άκουσαν τη «γνώριμη» μελωδία, έναντι επιβράδυνσης κατά πέντε ή έξι χτύπους στο άκουσμα της άγνωστης μελωδίας. Με τον τρόπο αυτό, οι ερευνητές επιβεβαίωσαν ότι τα νεογέννητα δίνουν μεγαλύτερη προσοχή και ανταποκρίνονται περισσότερο στις μελωδίες που άκουγε η μητέρα τους.
Η μελέτη αναδεικνύει την επίδραση που μπορούν να έχουν τα μουσικά ακούσματα μιας μητέρας στο αγέννητο παιδί της, γενικότερα των ήχων και ειδικότερα των λέξεων που «ακούει» το έμβρυο μέσα στη μήτρα, κάτι που εξηγεί σε ένα βαθμό πώς τα μωρά μαθαίνουν σχεδόν αμέσως να αντιλαμβάνονται τον λόγο των ανθρώπων γύρω τους.
Η ικανότητα ακοής του εμβρύου αναπτύσσεται κατά τους τελευταίους τρεις μήνες της εγκυμοσύνης. Ήδη περίπου πέντε εβδομάδες πριν από τη γέννηση, ο ακουστικός βιολογικός μηχανισμός στο αυτί είναι συνήθως πλήρης.
Πάντως, η γαλλίδα ερευνήτρια δήλωσε πως η νέα έρευνα δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι οι έγκυες μητέρες πρέπει να ακούνε επί τούτου συγκεκριμένη μουσική στη διάρκεια της κύησης. «Όταν τα έμβρυα είναι αρκετά μεγάλα για να ακούνε σχετικά καλά, περίπου τέσσερις με πέντε εβδομάδες πριν από τη γέννα, θα αρχίσουν να εκτίθενται σε όλων των ειδών τους ήχους του μητρικού περιβάλλοντος. Δεν υπάρχει βιολογική ανάγκη για περισσότερα ακουστικά ερεθίσματα - το περισσότερο δεν είναι πάντα καλύτερο, ειδικά στη φάση της ανάπτυξης. Αν οι μητέρες θέλουν να ενθαρρύνουν το μουσικό αισθητήριο των παιδιών τους, μπορούν να αρχίσουν αμέσως μετά τη γέννηση, όταν πια είναι σε θέση να δουν τι ευχαριστεί και τι δυσαρεστεί το παιδί, κάτι που ποτέ δεν θα το ξέρουν από τη συμπεριφορά ενός εμβρύου», όπως είπε η Γκρανιέ-Ντεφέρ.
Ανέφερε, επίσης, ότι οι μητέρες πιθανώς να προξενήσουν κάποια αθέλητη βλάβη, αν ακουμπούν στην κοιλιά τους συσκευές που παίζουν μουσική για να ακούει το έμβρυό τους. «Αυτό το είδος ερεθίσματος μπορεί να αποβεί επιβλαβές για το εμβρυικό αυτί, αν η μουσική είναι πολύ δυνατή ή κρατήσει πολλή ώρα ή η εκπομπή της γίνει σε πολύ πρόωρη φάση κατά την ανάπτυξη του εσωτερικού αυτιού του εμβρύου. Αν, πάλι, η μητέρα θέλει να τραγουδάει στο μωρό της, κανένα πρόβλημα. Το μητρικό τραγούδι αποτελεί ένα θαυμάσιο μέρος του φυσικού ηχητικού περιβάλλοντος».
πηγή : [link]
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχοβιολόγο Καρολίν Γκρανιέ-Ντεφέρ του Εργαστηρίου Ψυχολογίας και Γνωσιακής Νευροψυχολογίας του πανεπιστημίου «Ρενέ Ντεκάρτ» του Παρισιού, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό «PLos ONE», σύμφωνα με τη βρετανική «Ντέιλι Μέιλ», ζήτησαν από 50 εγκύους να ακούνε μια συγκεκριμένη μελωδία πιάνου δύο φορές τη μέρα. Όταν τα μωρά γεννήθηκαν και ήσαν πια ενός μηνός, οι ερευνητές έπαιξαν στα μωρά, την ώρα που κοιμούνταν, τόσο την ίδια μελωδία που άκουγαν στη μήτρα όσο και μια άλλη μελωδία.
Διαπιστώθηκε ότι, κατά μέσο όρο, οι παλμοί της καρδιάς των κοιμισμένων βρεφών επιβραδύνθηκαν κατά 12 κτύπους το λεπτό όταν άκουσαν τη «γνώριμη» μελωδία, έναντι επιβράδυνσης κατά πέντε ή έξι χτύπους στο άκουσμα της άγνωστης μελωδίας. Με τον τρόπο αυτό, οι ερευνητές επιβεβαίωσαν ότι τα νεογέννητα δίνουν μεγαλύτερη προσοχή και ανταποκρίνονται περισσότερο στις μελωδίες που άκουγε η μητέρα τους.
Η μελέτη αναδεικνύει την επίδραση που μπορούν να έχουν τα μουσικά ακούσματα μιας μητέρας στο αγέννητο παιδί της, γενικότερα των ήχων και ειδικότερα των λέξεων που «ακούει» το έμβρυο μέσα στη μήτρα, κάτι που εξηγεί σε ένα βαθμό πώς τα μωρά μαθαίνουν σχεδόν αμέσως να αντιλαμβάνονται τον λόγο των ανθρώπων γύρω τους.
Η ικανότητα ακοής του εμβρύου αναπτύσσεται κατά τους τελευταίους τρεις μήνες της εγκυμοσύνης. Ήδη περίπου πέντε εβδομάδες πριν από τη γέννηση, ο ακουστικός βιολογικός μηχανισμός στο αυτί είναι συνήθως πλήρης.
Πάντως, η γαλλίδα ερευνήτρια δήλωσε πως η νέα έρευνα δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι οι έγκυες μητέρες πρέπει να ακούνε επί τούτου συγκεκριμένη μουσική στη διάρκεια της κύησης. «Όταν τα έμβρυα είναι αρκετά μεγάλα για να ακούνε σχετικά καλά, περίπου τέσσερις με πέντε εβδομάδες πριν από τη γέννα, θα αρχίσουν να εκτίθενται σε όλων των ειδών τους ήχους του μητρικού περιβάλλοντος. Δεν υπάρχει βιολογική ανάγκη για περισσότερα ακουστικά ερεθίσματα - το περισσότερο δεν είναι πάντα καλύτερο, ειδικά στη φάση της ανάπτυξης. Αν οι μητέρες θέλουν να ενθαρρύνουν το μουσικό αισθητήριο των παιδιών τους, μπορούν να αρχίσουν αμέσως μετά τη γέννηση, όταν πια είναι σε θέση να δουν τι ευχαριστεί και τι δυσαρεστεί το παιδί, κάτι που ποτέ δεν θα το ξέρουν από τη συμπεριφορά ενός εμβρύου», όπως είπε η Γκρανιέ-Ντεφέρ.
Ανέφερε, επίσης, ότι οι μητέρες πιθανώς να προξενήσουν κάποια αθέλητη βλάβη, αν ακουμπούν στην κοιλιά τους συσκευές που παίζουν μουσική για να ακούει το έμβρυό τους. «Αυτό το είδος ερεθίσματος μπορεί να αποβεί επιβλαβές για το εμβρυικό αυτί, αν η μουσική είναι πολύ δυνατή ή κρατήσει πολλή ώρα ή η εκπομπή της γίνει σε πολύ πρόωρη φάση κατά την ανάπτυξη του εσωτερικού αυτιού του εμβρύου. Αν, πάλι, η μητέρα θέλει να τραγουδάει στο μωρό της, κανένα πρόβλημα. Το μητρικό τραγούδι αποτελεί ένα θαυμάσιο μέρος του φυσικού ηχητικού περιβάλλοντος».
πηγή : [link]