"... παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι είμαστε μεγάλοι συλλέκτες αναμνηστικών,
ούτε ένα από αυτά τα πρόσωπα [ που υποστηρίζουν ότι εβρίσκοντο σε έναν
ιπτάμενο δίσκο ] δεν έχει φέρει πίσω ένα εξωγήινο εργαλείο ή τεχνούργημα,
το οποίο θα μπορούσε, μια για πάντα, να επιλύσει το μυστήριο των ΑΤΙΑ." Philip Klass
Υπάρχει μια διαδεδομένη πεποίθηση ότι τα εξωγήινα όντα έχουν ταξιδέψει στη Γη από κάποιο άλλο πλανήτη και κάνουν πειράματα αναπαραγωγής σε λίγα και εκλεκτά άτομα. Παρά την απίστευτη φύση αυτής της πεποίθησης και την έλλειψη αξιόπιστων ενθαρρυντικών στοιχείων, μια φανατική προσήλωση/λατρεία αναπτύχθηκε γύρω από αυτήν. Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση που έγινε στο τέλος του εικοστού αιώνα, το ένα τρίτο των Αμερικανών θεωρεί ότι οι εξωγήινοι μας έχουν επισκεφτεί, μια αύξηση 5% επί της προηγούμενης δεκαετίας.ούτε ένα από αυτά τα πρόσωπα [ που υποστηρίζουν ότι εβρίσκοντο σε έναν
ιπτάμενο δίσκο ] δεν έχει φέρει πίσω ένα εξωγήινο εργαλείο ή τεχνούργημα,
το οποίο θα μπορούσε, μια για πάντα, να επιλύσει το μυστήριο των ΑΤΙΑ." Philip Klass
Σύμφωνα με τα δόγματα αυτής της λατρείας/σέκτας, οι εξωγήινοι συνετρίβησαν στο Roswell , του Νέου Μεξικό, το 1947. Η αμερικάνικη κυβέρνηση ανάκτησε το εξωγήινο σκάφος και τους επιβάτες του, και από τότε έχει κρυφές συναντήσεις με τους εξωγήινους σε ένα μέρος γνωστό ως περιοχή 51. Η αύξηση στις θεάσεις ΑΤΙΑ οφείλεται στην αύξηση της εξωγήινης δραστηριότητας στη γη. Οι εξωγήινοι απαγάγουν μεγάλους αριθμούς ανθρώπων, αφήνουν άλλα σημάδια της παρουσίας τους υπό μορφή των αποκαλούμενων αγρογλυφικών, εμπλέκονται στον ακρωτηριασμό ζώων, και παρέχουν περιστασιακά αποκαλύψεις όπως τη Βίβλο της Urantia σε επιλεγμένους προφήτες.
Η στήριξη αυτών των πεποιθήσεων για τους εξωγήινους και τα ΑΤΙΑ αποτελείται συνήθως από υποθέσεις, φαντασία, απάτη, και αστήρικτα συμπεράσματα από αμφισβητήσιμα στοιχεία και μαρτυρίες. Οι οπαδοί των ΑΤΙΑ είναι επίσης πεπεισμένοι ότι υπάρχει μια συνωμοσία της κυβέρνησης και των μέσων μαζικής επικοινωνίας για την συγκάλυψη των εξωγήινων δραστηριοτήτων, που καθιστούν δύσκολο για τους ίδιους να αποδείξουν ότι οι εξωγήινοι έχουν προσγειωθεί.
Είναι πιθανό να υπάρχουν μορφές ζωής και αλλού στο σύμπαν και ότι κάποιες από αυτές να είναι ευφυείς. Υπάρχει μια υψηλή μαθηματική πιθανότητα ότι μεταξύ των τρισεκατομμυρίων άστρων στα δισεκατομμύρια γαλαξιών υπάρχουν εκατομμύρια πλανήτες σε ηλικία και εγγύτητα σε ένα άστρο ανάλογο με τον Ήλιό μας. Οι πιθανότητες φαίνονται πολύ καλές για να έχει εξελιχθεί ζωή σε κάποιους από αυτούς τους πλανήτες. Είναι ακόμα ιδιαίτερα πιθανό η φυσική επιλογή να κυβερνά την εξέλιξη τούτη (Dawkins). Εντούτοις, δεν είναι αναπόφευκτο ότι τα αποτελέσματα αυτής της εξέλιξης θα παρήγαγαν νοημοσύνη, και πολύ λιγότερο νοημοσύνη ίση ή ανώτερη από τη δική μας. Είναι δυνατόν να είμαστε μοναδικοί (Pinker, 150 ff ).
Δεν πρέπει να ξεχνάμε, εντούτοις, ότι το πιο κοντινό άστρο (εκτός από τον Ήλιό μας) είναι τόσο μακριά από τη Γη που ένα ταξίδι μεταξύ των δύο θα έπαιρνε περισσότερο από τη διάρκεια μιας ανθρώπινης ζωής. Το γεγονός ότι για τον Ήλιό μας χρειάζονται περίπου 200 εκατομμύρια χρόνια για να περιστραφεί μια φορά γύρω από το γαλαξία μας, δίνει μια ιδέα της προοπτικής που πρέπει να έχουμε για ένα διαστρικό ταξίδι.
Απέχουμε μόλις 500 δευτερόλεπτα φωτός από τον Ήλιο. Το επόμενο κοντινότερο άστρο στον Ήλιο της Γης (το Άλφα Κενταύρου) απέχει περίπου 4 έτη φωτός. Αυτό μπορεί να φαίνεται κοντινό, αλλά στην πραγματικότητα είναι περίπου 24 τρισεκατομμύρια μίλια μακριά. Ακόμη και ταξιδεύοντας με ένα εκατομμύριο μίλια την ώρα, θα χρειαζόντουσαν περισσότερο από 2.500 χρόνια για να φθάσουμε εκεί. Το να φθάσουμε εκεί σε εικοσιπέντε χρόνια θα απαιτούσε περισσότερο από 100 εκατομμύρια μίλια την ώρα για ολόκληρο το ταξίδι. * Το ταχύτερο διαστημικό σκάφος μας, το Voyager , ταξιδεύει με περίπου 40.000 μίλια την ώρα και θα χρειαζόταν 70.000 χρόνια για να φτάσει στο Άλφα Κενταύρου.
Παρά την πιθανότητα ύπαρξης ζωής σε άλλους πλανήτες και τη δυνατότητα να είναι πολύ ευφυείς κάποιες από αυτές τις μορφές ζωής, ένα οποιοδήποτε σήμα από οποιοδήποτε πλανήτη στο σύμπαν εκπεμπόμενο σε μια οποιαδήποτε κατεύθυνση είναι απίθανο να βρίσκεται στην πορεία ενός άλλου κατοικημένου πλανήτη. Θα ήταν ανοησία να εξερευνήσουμε το διάστημα για ευφυή ζωή δίχως να ξέρουμε ακριβώς πού να στραφούμε. Ακόμα, περιμένοντας ένα σήμα μπορεί να χρειαστεί μια αναμονή μεγαλύτερη από οποιαδήποτε ζωή που θα μπορούσε να διαρκέσει σε οποιοδήποτε πλανήτη. Τέλος, εάν λάβουμε ένα σήμα, τα κύματα που φέρουν αυτό το σήμα θα έχουν φύγει εκατοντάδες ή χιλιάδες χρόνια νωρίτερα και ώσπου να ανακαλύψουμε την πηγή τους, ο πλανήτης που τα έστειλε μπορεί πλέον να μην είναι κατοικήσιμος ή να μην υπάρχει καν.
Κατά συνέπεια, ενώ είναι πιθανό να υπάρχει ευφυής ζωή στο σύμπαν, το ταξίδι μεταξύ των ηλιακών συστημάτων προς αναζήτηση αυτής της ζωής θέτει μερικά σοβαρά εμπόδια. Τέτοιοι ταξιδιώτες θα λείπουν για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει να κρατήσουμε τους ανθρώπους ζωντανούς για εκατοντάδες ή χιλιάδες χρόνια. Θα χρειαστούμε εξοπλισμό που να μπορεί να διατηρηθεί για εκατοντάδες ή χιλιάδες χρόνια και να επισκευαστεί ή να αντικατασταθεί στα βάθη του διαστήματος.
Αυτές δεν είναι αδύνατες προϋποθέσεις, αλλά φαίνονται να είναι αρκετά σημαντικά εμπόδια για να καταστήσουν τα διαστρικά και τα διαγαλαξιακά διαστημικά ταξίδια ιδιαίτερα απίθανα. Ένα πράγμα απαραίτητο για αυτό το ταξίδι, που δεν θα ήταν δύσκολο να βρεθεί, είναι άνθρωποι πρόθυμοι να ταξιδέψουν. Δεν θα ήταν δύσκολο να βρεθούν πολλοί άνθρωποι που να πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να κοιμηθούν για μερικές εκατοντάδες ή χιλιάδες χρόνια και να ξυπνήσουν για να ψάξουν για ζωή σε κάποιο παράξενο πλανήτη. Ακόμη μπορεί να πιστεύουν ότι θα μπορούσαν έπειτα να συγκεντρώσουν πληροφορίες που θα φέρουν πίσω στη Γη όπου θα τους υποδεχτούν με παρέλαση στους δρόμους σε ότι έχει απομείνει από τη πόλη της Νέας Υόρκης.
Απαγωγή και βιασμός;
Η ιστορία απαγωγής από εξωγήινους που φαίνεται να είναι η πηγή των πεποιθήσεων της λατρείας/πίστης για εξωγήινες επισκέψεις και πειραματισμούς, είναι η ιστορία του Barney και της Betty Hill. Το ζεύγος των Hill υποστηρίζει ότι είχε απαχθεί από εξωγήινους στις 19 Σεπτεμβρίου, 1961, ο δε Barney ισχυρίζεται ότι οι εξωγήινοι του πήραν δείγμα σπέρματός. Η Betty ισχυρίζεται ότι κάρφωσαν μια βελόνα στον αφαλό της. Οδήγησε κόσμο έξω σε ένα σημείο προσγείωσης εξωγήινων, αλλά μόνο αυτή μπορούσε να δει τους εξωγήινους και το σκάφος τους. Το ζεύγος θυμήθηκε το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας του με ύπνωση μερικά χρόνια μετά από την απαγωγή.
Ο Barney Hill ανέφερε ότι οι εξωγήινοι είχαν τα μάτια «τυλιγμένα» στο κρανίο τους (μάτια που φαίνονται να πηγαίνουν κατά το ήμισυ γύρω απ' το κεφάλι του πλάσματος), ένα μάλλον ασυνήθιστο χαρακτηριστικό γνώρισμα. Εντούτοις, δώδεκα ημέρες νωρίτερα ένα επεισόδιο του " The Outer Limits " παρουσίασε ακριβώς έναν τέτοιο εξωγήινο (Kottmeyer). Σύμφωνα με τον Robert Schaeffer, "μπορούμε να βρούμε όλα τα σημαντικότερα στοιχεία των σύγχρονων απαγωγών ΑΤΙΑ σε μια περιπέτεια κόμικ του 1930, ο Buck Rogers στον 25ο αιώνα ."
Η ιστορία του Hill έχει επαναληφθεί πολλές φορές. Υπάρχει μια περίοδος αμνησίας μετά από την υποτιθέμενη επαφή. Υπάρχει έπειτα συνήθως μια συνεδρία ύπνωσης, συμβουλευτικής ή ψυχοθεραπείας κατά τη διάρκεια της οποίας έρχεται η ανάμνηση της απαγωγής και του πειραματισμού επάνω τους. Η μόνη παραλλαγή στις ιστορίες των απαχθέντων είναι ότι κάποιοι ισχυρίζονται πως τους εμφυτεύθηκαν μοσχεύματα μέσα τους και πολλοί ισχυρίζονται πως έχουν ουλές και σημάδια στο σώμα τους που τους έκαναν οι εξωγήινοι. Όλοι περιγράφουν τους εξωγήινους με τον ίδιο σχεδόν τρόπο.
Ο Whitley Strieber, που έχει γράψει διάφορα βιβλία για τις υποτιθέμενες απαγωγές του, αντιλήφθηκε πως είχε απαχθεί από τους εξωγήινους μετά από ψυχοθεραπεία και ύπνωση. Ο Strieber υποστηρίζει πως είδε ότι οι εξωγήινοι έβαλαν φωτιά στη στέγη του. Λέει ότι έχει ταξιδέψει σε απόμακρους πλανήτες και γύρισε πίσω κατά τη διάρκεια της νύχτας. Θέλει να πιστέψουμε ότι μόνο αυτός και η οικογένειά του μπορούν να δουν τους εξωγήινους και το σκάφος τους ενώ οι άλλοι δεν βλέπουν τίποτα. Ο Strieber παρουσιάζεται ως πολύ διαταραγμένο άτομο, αλλά και κάποιος που θεωρεί πραγματικά πως βλέπει και παρενοχλείται από εξωγήινους.
Περιγράφει τα συναισθήματά του με αρκετή ακρίβεια ώστε να πιστέψουμε πως ήταν σε μία πολύ διαταραγμένη ψυχολογική κατάσταση πριν από την επίσκεψη των εξωγήινων. Ένα άτομο σε αυτήν την τεταμένη κατάσταση ανησυχίας θα είναι επιρρεπές σε υστερία και θα είναι ιδιαίτερα ευπρόσβλητο στα ριζικά μεταβαλλόμενα πρότυπα συμπεριφοράς ή πεποιθήσεων. Όταν ο Strieber είχε μια κρίση άγχους συμβουλεύθηκε τον ψυχαναλυτή του, τον Robert Klein, και τον Budd Hopkins, έναν ερευνητή απαγωγών από εξωγήινους. Κατόπιν, με ύπνωση, ο Strieber άρχισε να θυμάται τους φρικτούς εξωγήινους και τις επισκέψεις τους.
Ο Hopkins κατέδειξε την ειλικρίνεια και την ερευνητική ανικανότητά του δημόσια στο τηλεοπτικό πρόγραμμα Nova (" Alien Abductions - Απαγωγές από Εξωγήινους" πρώτη προβολή στις 27 Φεβρουαρίου 1996). Η κάμερα ακολούθησε τον Hopkins σε κάθε συνεδρία με ένα πολύ ταραγμένο, ιδιαίτερα συναισθηματικό "ασθενή". Κατόπιν η Nova ακολούθησε τον Hopkins στη Φλώριδα όπου βοήθησε χαρωπά μια εμφανώς ασταθή μητέρα να ενσταλάξει στα παιδιά της την ιδέα ότι είχαν απαχθεί από τους εξωγήινους.
Μεταξύ περισσότερων συνεδριών με περισσότερους "ασθενείς" του Hopkin s , ο θεατής τον άκουγε επανειλημμένως να διαφημίζει τα βιβλία του και τους λόγους του για να μην προβάλλει καθόλου σκεπτικισμό σχετικά με τους πολύ παράξενους ισχυρισμούς που αποσπούσε από τους "ασθενείς" του. Η Δρ Elizabeth Loftus κλήθηκε από τη Nova να αξιολογήσει τη μέθοδο "συμβουλευτικής" του Hopkins στα παιδιά των οποίων η μητέρα τα ενθάρρυνε για να πιστέψουν πως είχαν απαχθεί από τους εξωγήινους. Από τα λίγα που μας παρουσίασε η Nova με τον Hopkins στην δουλειά, ήταν προφανές ότι ο κ. Hopkins ενθάρρυνε τη δημιουργία των μνημών, αν και ο Hopkins ισχυρίζεται πως αποκαλύπτει τις καταπιεσμένες μνήμες.
Η Δρ Loftus παρατήρησε ότι ο Hopkins ενθάρρυνε πολύ τους "ασθενείς" του για να θυμηθούν περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς επίσης πως έδινε πολλές λεκτικές ανταμοιβές όταν παρουσιάζονταν οι νέες λεπτομέρειες. Η Δρ Loftus χαρακτήρισε τη διαδικασία ως "ριψοκίνδυνη" επειδή δεν ξέρουμε ποια επίδραση θα έχει αυτή η "συμβουλευτική" στα παιδιά. Φαίνεται ότι μπορούμε σίγουρα να προβλέψουμε μια επίδραση: θα μεγαλώσουν με την ιδέα ότι θα έχουν απαχθεί από τους εξωγήινους. Αυτή η πεποίθηση θα σφηνώσει τόσο στη μνήμη τους ώστε θα είναι δύσκολο να θεωρήσουν ότι η "εμπειρία" φυτεύτηκε από τη μητέρα τους και καλλιεργήθηκε από ενθουσιώδεις οπαδούς εξωγήινων όπως ο Hopkins.
John Mack
Άλλος ένας ενθουσιώδης οπαδός εξωγήινων είναι ο ψυχίατρος του Χάρβαρντ ο Δρ John Mack, ο οποίος έχει γράψει βιβλία για τους ασθενείς του που υποστηρίζουν ότι έχουν απαχθεί από εξωγήινους. Πολλοί από τους ασθενείς του Mack παρεπέμφθησαν σε αυτόν από τον Hopkins. Ο Δρ Mack υποστηρίζει ότι οι ψυχιατρικοί ασθενείς του δεν είναι διανοητικά άρρωστοι (τότε γιατί τους κουράρει;) και ότι δεν μπορεί να σκεφτεί καμία άλλη εξήγηση για τις ιστορίες τους πέραν από του να είναι αληθινές.Εντούτοις, μέχρι ο καλός γιατρός ή ένας από τους ασθενείς του να προσκομίσει απτά στοιχεία ότι οι απαγωγές συνέβησαν, φαίνεται λογικότερο να θεωρηθεί ότι αυτός και οι ασθενείς του αυταπατώνται ή είναι απατεώνες. Φυσικά, ο καλός γιατρός μπορεί να κρυφτεί πίσω από την ακαδημαϊκή ελευθερία και το επαγγελματικό απόρρητο ασθενούς-ιατρού. Μπορεί να κάνει ότι ισχυρισμούς θέλει και να αρνείται να υποστηρίξει οποιουσδήποτε από αυτούς λόγω του ότι πράττοντας έτσι επρόκειτο να παραβιάσει τα δικαιώματα των ασθενών του.
Μπορεί έπειτα να δημοσιεύσει τις ιστορίες του και να προκαλέσει οποιονδήποτε να του αφαιρέσει την ακαδημαϊκή ελευθερία. Είναι στη θέση που οποιοσδήποτε απατεώνας θα φθονούσε: μπορεί να ψεύδεται χωρίς το φόβο της σύλληψης.
Ο Δρ Mack εμφανίστηκε επίσης στη Nova, στην εκπομπή "Alien Abductions". Υποστήριξε ότι οι ασθενείς του είναι κατά τα άλλα κανονικοί άνθρωποι, το οποίο είναι ένα αμφισβητήσιμο σημείο εάν οι ασθενείς του είναι κάτι σαν τους ασθενείς του Hopkins που εμφανίστηκαν στο πρόγραμμα. Ο Mack επίσης υποστήριξε ότι οι ασθενείς του δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν με το να επινοήσουν τις απίστευτες ιστορίες τους.
Για κάποιους λόγους θεωρείται συχνά από τους ευφυείς ανθρώπους ότι μόνο οι βλάκες εξαπατούνται ή παραπλανούνται και ότι εάν τα κίνητρα ενός ατόμου είναι πιστευτά τότε και η κατάθεσή του/της μπορεί να είναι πιστευτή, επίσης. Ενώ είναι αλήθεια ότι δικαιολογούμαστε στην δυσπιστία μιας κατάθεσης κάποιου εάν έχει κάτι να κερδίζει από την κατάθεση αυτή (όπως η φήμη ή πλούτη), δεν είναι αλήθεια ότι πρέπει να εμπιστευθούμε κιόλας οποιαδήποτε κατάθεση που δίνεται από ένα πρόσωπο που δεν έχει τίποτα να κερδίζει καταθέτοντας.
Ένας ανίκανος παρατηρητής, ένας μεθυσμένος ή ναρκωμένος παρατηρητής, ένας μπερδεμένος παρατηρητής, ή ένας εξαπατημένος παρατηρητής δεν πρέπει να εμπιστεύεται, ακόμα κι αν είναι τόσο αγνοί σαν τις πηγές των βουνών κάποτε. Το γεγονός ότι ένα άτομο είναι καλό και ευπρεπές και δεν έχει τίποτα να κερδίσει με το να ψεύδεται δεν το καθιστά απρόσβλητο στο λάθος της ερμηνείας των αντιλήψεών του.
Ένα πράγμα που ο Δρ Mack δεν πρόσεξε είναι ότι οι ασθενείς του κερδίζουν πολλή προσοχή όντας απαχθέντες. Επιπλέον, καμία αναφορά δεν έγινε στο τι αυτός και ο Hopkins θα κέρδιζαν από τις πωλήσεις βιβλίων και την φήμη που θα αποκτούσαν με την ενθάρρυνση των πελατών τους για να βρουν περισσότερες λεπτομέρειες των "απαγωγών" τους. Ο Mack έλαβε μια προκαταβολή $200.000 για το πρώτο βιβλίο του στις απαγωγές από εξωγήινους. Ο Mack ωφελείται επίσης με την διαφήμιση και την επιδίωξη κεφαλαίων για το κέντρο του «για την Ψυχολογία και την Κοινωνική Αλλαγή» και το πρόγραμμά του για την «Έρευνα Ασυνήθιστων Εμπειριών».
Ο Δρ Mack, είναι πολύ εντυπωσιασμένος επίσης από το γεγονός ότι οι ιστορίες των ασθενών του είναι πολύ όμοιες. Πιστεύει επίσης στις αύρες και έχει δείξει ότι πιστεύει πως μερικά από τα γυναικολογικά προβλήματα της συζύγου του μπορούν να οφείλονται στους εξωγήινους. Το Χάρβαρντ τον κρατά στο προσωπικό του εις στο όνομα της ακαδημαϊκής ελευθερίας.
Ένας άλλος συμβάλλων στη μυθολογία των απαγωγών από εξωγήινους είναι ο Robert Bigelow, ένας πλούσιος επιχειρηματίας από το Las Vegas που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει τα χρήματά του για να υποστηρίξει την έρευνα του υπερφυσικού (βλ. την καταχώριση για τον Charles Tart) και που χρηματοδότησε μερικώς μια έρευνα του κέντρου Roper στις απαγωγές από εξωγήινους. Η έρευνα δεν ρώτησε άμεσα τους 5.947 ερωτηθέντες της εάν είχαν απαχθεί από τους εξωγήινους. Αντ' αυτού τους ρώτησε εάν είχαν υποβληθεί σε οποιεσδήποτε από τις ακόλουθες εμπειρίες:
- Ξύπνημα με παράλυση και με την αίσθηση ενός παράξενου προσώπου ή μιας παρουσίας ή το κάτι άλλου στο δωμάτιο.
- Βίωση μια χρονικής περιόδου μιας ώρας ή περισσότερο, στην οποία φαινομενικά χαθήκατε, αλλά δεν θα μπορούσατε να θυμηθείτε το γιατί, ή το πού ήσαστε.
- Θέαση ασυνήθιστων φώτων ή σφαιρών φωτός σε ένα δωμάτιο δίχως γνώση του τι τα προκαλούσε, ή του από που προήλθαν.
- Εύρεση αινιγματικών ουλών στο σώμα σας που ούτε εσείς ούτε οποιοσδήποτε άλλος θυμάται πώς ή που τις αποκτήσατε.
- Αισθανθήκατε ότι πετούσατε πραγματικά στον αέρα αν και δεν ξέρετε το γιατί ή το πώς.
Μερικοί από εκείνους που υποστηρίζουν ότι έχουν απαχθεί από εξωγήινους είναι πιθανώς απατεώνες, μερικοί είναι πολύ αγχωμένοι, και μερικοί πάσχουν πιθανώς από μια σοβαρή ψυχιατρική διαταραχή, αλλά οι πιο πολλοί φαίνονται να είναι αρκετά κανονικοί άνθρωποι που είναι ιδιαίτερα ευφάνταστοι. Οι περισσότεροι δεν φαίνονται να είναι άρπαγες χρημάτων, χρησιμοποιώντας την παράξενη εμπειρία τους ως μια ευκαιρία για να βγουν στην τηλεόραση ή για να γίνουν κινηματογραφικές ταινίες οι ζωές τους. Με άλλα λόγια, οι μαρτυρίες είναι συχνά, εάν όχι κυρίως, δοσμένες από λογικούς κανονικούς ανθρώπους χωρίς γνωστά περαιτέρω κίνητρα. Εάν οι ισχυρισμοί τους δεν ήταν τόσο παράξενοι, θα ήταν άσεμνο να δυσπιστούμε πολλούς από αυτούς.
Οι υπερασπιστές της λογικής της πίστης στις απαγωγές από εξωγήινους οδηγούνται στο συμπέρασμα του γεγονότος ότι δεν μπορούν όλες οι ιστορίες να ερμηνευτούν σαν μυθοπλασίες. Εντούτοις, η ύπνωση και άλλα υποβλητικά μέσα χρησιμοποιούνται συχνά για την πρόσβαση στις μνήμες της απαγωγής. Η ύπνωση όχι μόνο είναι μια αναξιόπιστη μέθοδος για να κερδίσει πρόσβαση στις ακριβείς μνήμες, είναι και μια μέθοδος που μπορεί πολύ εύκολα να χρησιμοποιηθεί για να εμφυτεύσει μνήμες. Επιπλέον, είναι γνωστό ότι οι άνθρωποι που πιστεύουν πως έχουν απαχθεί από τους εξωγήινους είναι ιδιαίτερα ευφάνταστοι.
Το να είναι κάποιος ευφάνταστος δεν είναι αφύσικο, εάν το αφύσικο καθορίζεται με όρους του τι πιστεύει ή πως συμπεριφέρεται μια μειονότητα. Η μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων είναι ευφάνταστοι, διαφορετικά δεν θα πίστευαν στο Θεό, τους αγγέλους, τα πνεύματα, την αθανασία, τους διαβόλους, την υπεραισθητηριακή αντίληψη, το Μεγαλοπόδαρο, κ.λπ.... Ένα άτομο μπορεί να λειτουργήσει "φυσιολογικά" με ένα εκατομμύριο και ένα τρόπους και να έχει τις πιο παράλογες πεποιθήσεις που μπορείς να φανταστείς, εφ' όσον οι παράλογες αυτές πεποιθήσεις είναι πολιτιστικά/κοινωνικά αποδεκτές αυταπάτες.
Ελάχιστη προσπάθεια έχει γίνει για να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε το γιατί οι άνθρωποι πιστεύουν τις θρησκευτικές ιστορίες που πιστεύουν, παραδείγματος χάριν, αλλά όταν κάποιος έχει μια άποψη έξω από το αποδεκτό φάσμα των φαινομένων ψευδαίσθησης της κοινωνίας, μάλλον υπάρχει μια ανάγκη να εξηγήσουμε τις πεποιθήσεις τους.
Κοινές πολιτιστικές αυταπάτες
Οι απαχθέντες από εξωγήινους μπορούν να θεωρηθούν επίσης σαν τους μυστικιστές. Και οι δύο θεωρούν ότι βίωσαν κάτι που στερείται από τους υπόλοιπους. Τα μόνα στοιχεία για την εμπειρία τους είναι η πίστη τους ότι συνέβη και η εξήγηση που της δίνουν. Δεν υπάρχει κανένα άλλο στοιχείο. Η σύγκριση των απαχθέντων με τους μυστικιστές δεν είναι τόσο απίθανη όπως φαίνεται με την πρώτη ματιά. Οι αφηγήσεις μυστικιστικών εμπειριών εμπίπτουν σε δύο βασικές κατηγορίες: στις εκστατικές και στις στοχαστικές.
Κάθε τύπος μυστικισμού έχει την δική του ιστορία ανέκδοτων και μαρτυριών. Όπως οι ιστορίες των απαχθέντων, έτσι και οι ιστορίες κάθε είδους μυστικιστή είναι πολύ όμοιες. Οι εκστατικοί μυστικιστές έχουν τη τάση να περιγράφουν την απερίγραπτη εμπειρία τους με όρους σαφώς ανάλογους της σεξουαλικής έκστασης. Η μετάβαση από το σκοτάδι στο φως θυμίζει την εμπειρία της γέννησης. Οι στοχαστικοί μυστικιστές περιγράφουν την εμπειρία τους απόλυτης ειρήνης και ευδαιμονίας με τέτοιο τρόπο που θυμίζει ένα καλό ύπνο.
Στα πιο προχωρημένα στάδια του μυστικισμού, η εμπειρία είναι σαφώς ανάλογη με το θάνατο: μια κατάσταση πλήρους ενότητας, δηλ., καμία ποικιλομορφία, καμία αλλαγή, κανένα τίποτα. Εν ολίγοις, το γεγονός ότι οι μυστικιστικές εμπειρίες περιγράφονται με παρόμοιους τρόπους από μυστικιστές γεννημένους σε διαφορετικές χώρες και σε διαφορετικούς αιώνες δεν είναι στοιχεία της αυθεντικότητας των εμπειριών τους. Η ομοιότητα εξηγεί περισσότερο την ομοιομορφία της ανθρώπινης εμπειρίας.
Κάθε πολιτισμός γνωρίζει για τη γέννηση, το σεξ και το θάνατο.
Οι απαχθέντες είναι παρεμφερείς πάρα πολύ όχι μόνο με τους μυστικιστές, αλλά και με τις καλόγριες του μεσαίωνα που πίστευαν πως τις αποπλανούσαν οι διάβολοι, με τις γυναίκες της αρχαίας Ελλάδας που πίστευαν ότι έκαναν έρωτα με τα ζώα, και με τις γυναίκες που πίστευαν ότι ήταν μάγισσες. Οι σύμβουλοι και οι θεράποντες των απαχθέντων είναι όπως οι παλιοί ιερείς που δεν αντιμετωπίζουν τις απατηλές πεποιθήσεις, αλλά τις ενθαρρύνουν και τις παγιώνουν.
Κάνουν ότι τους είναι δυνατό για να καθιερώσουν τις ιστορίες τους ως ορθόδοξες. Είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί ένας απαχθείς που να μην έχει επηρεαστεί σοβαρά η πίστη του με την ανάγνωση των ιστοριών με εξωγήινους, ή με βιβλία όπως τη «θεία Κοινωνία» ή τους «εισβολείς» του Strieber, ή βλέποντας ταινίες με εξωγήινους. Θα είναι ακόμα δυσκολότερο να βρεθεί ένας απαχθείς που να μην έχει ενθαρρυνθεί ιδιαιτέρως στην παραληρηματική ιδέα του από έναν σύμβουλο σαν τον Hopkins ή έναν θεράποντα σαν τον Mack. Λαμβάνοντας πολλή ενθάρρυνση από μια εύπιστη κοινότητα, και ενισχυμένοι από τους αρχιερείς της λατρείας των απαγωγών από εξωγήινους, δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να γίνει κατανοητό γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι σήμερα που πιστεύουν ότι έχουν απαχθεί από τους εξωγήινους.
Ακόμα και εάν υπάρχουν όντα αρκετά έξυπνα ώστε να ταξιδέψουν ανά το σύμπαν σήμερα, πιθανώς υπήρξαν μερικά εξίσου ευφυή όντα που θα μπορούσαν να έχουν κάνει το ίδιο στους αρχαίους ή μεσαιωνικούς χρόνους. Οι παραληρηματικές ιδέες των αρχαίων και των μεσαιωνικών δεν εκφράζονται με λέξεις όπως «εξωγήινοι» και «διαστημικό σκάφος» επειδή αυτές είναι δημιουργίες του αιώνα μας. Μπορούμε να γελάσουμε στην ιδέα των Θεών που λαμβάνουν μορφή κύκνων για να αποπλανήσουν τις όμορφες γυναίκες, ή διαβόλων που γονιμοποιούν καλόγριες, επειδή δεν εναρμονίζονται με τις πολιτιστικές προκαταλήψεις και παραληρηματικές ιδέες μας.
Οι αρχαίοι και οι μεσαιωνικοί πιθανώς θα είχαν γελάσει με τον καθένα που θα υποστήριζε ότι συνελέγη από εξωγήινους από έναν άλλο πλανήτη για σεξ ή για αναπαραγωγική χειρουργική επέμβαση. Ο μόνος λόγος που ο καθένας παίρνει τους απαχθέντες σοβαρά σήμερα είναι επειδή οι παραληρηματικές ιδέες τους δεν συγκρούονται κατά τρόπο οφθαλμοφανή με τις πολιτιστικές πεποιθήσεις μας ότι ένα διαγαλαξιακό διαστημικό ταξίδι είναι μια πραγματική δυνατότητα και ότι είναι ιδιαίτερα πιθανό να μην είμαστε ο μόνος κατοικημένος πλανήτης στο σύμπαν. Σε άλλους καιρούς, κανένας δεν θα ήταν σε θέση να πάρει αυτές τις αξιώσεις σοβαρά.
Φυσικά, δεν πρέπει να αποκλείσουμε τους ευσεβείς πόθους οι οποίοι δρουν εδώ. Αν και, είναι λίγο πιο εύκολο να γίνει κατανοητό γιατί κάποιος θα επιθυμούσε να έχει μια μυστικιστική εμπειρία από το να ήθελε να απαχθεί από έναν εξωγήινο. Αλλά η ευκολία με την οποία δεχόμαστε ότι ένα άτομο θα ήθελε να έχει μια μυστικιστική εμπειρία συσχετίζεται με την πολιτιστική προκατάληψή μας υπέρ της πίστης στο Θεό και την επιθυμία της ένωσης με το Θεό. Η επιθυμία να ξεπεραστεί αυτή η ζωή, για να κινηθεί προς ένα υψηλότερο επίπεδο, για να αφήσει αυτό το σώμα, για να την επιλέξει μια υψηλότερη ύπαρξη για κάποιο ιδιαίτερο στόχο... ο καθένας από αυτούς μπορεί θεωρηθεί βάσει της επιθυμίας του να να απαχθεί από εξωγήινους τόσο εύκολα όσο της επιθυμίας να είναι ένα με το Θεό ή να έχει μια εξωσωματική εμπειρία (ΕΣΕ).
Είναι δυνατό, επίσης, οι απαχθέντες να περιγράφουν παρόμοιες παραισθήσεις λόγω της παρόμοιας κατάστασης εγκεφάλου, όπως υποστηρίζει ο Michael Persinger . Επιπλέον, οι εκστατικές και στοχαστικές ερμηνείες των μυστικιστών μπορούν να οφείλονται αντιστοίχως στις παρόμοιες καταστάσεις εγκεφάλου συνδεδεμένες με τη σωματική αποπροσωποποίηση και μια αίσθηση υπερβατικότητας.
Χρησιμοποιώντας ηλεκτρόδια για να ερεθίσει συγκεκριμένα μέρη του εγκεφάλου, ο Persinger έχει αναπαραγάγει τα συναισθήματα της αισθανόμενης παρουσίας και άλλων εμπειριών που συνδέονται με την επιθανάτια εμπειρία, την εξωσωματική εμπειρία, τη μυστικιστική εμπειρία και την εμπειρία απαγωγής από εξωγήινους. Η γλώσσα και τα σύμβολα της γέννησης, του σεξ και του θανάτου δεν μπορούν να είναι παρά ανάλογα για (αντίστοιχες) καταστάσεις εγκεφάλου. Οι κοινές αναμνήσεις εμπειριών δεν αποδεικνύουν ότι οι εμπειρίες δεν ήταν παραληρηματικές ιδέες. Η εμπειρία την οποία οι απαχθέντες νομίζουν ως εμπειρία απαγωγής από εξωγήινους μπορεί να οφείλεται σε ορισμένες καταστάσεις του εγκεφάλου.
Αυτές οι καταστάσεις μπορούν να συνδεθούν με την υπνική παράλυση ή άλλες μορφές διαταραχών ύπνου, συμπεριλαμβανομένων των ήπιων επιληψιών εγκεφάλου. Η υπνική παράλυση εμφανίζεται στο υπναγωγικό στάδιο ή στο υπνοπομπικό στάδιο. Η περιγραφή που δίνουν οι απαχθέντες της εμπειρίας τους – όντας ανίκανοι να κινηθούν ή να μιλήσουν, αισθανόμενοι κάποιο είδος παρουσίας, αισθανόμενοι φόβο και μια ανικανότητα να φωνάξουν – είναι ένας κατάλογος των συμπτωμάτων της υπνικής παράλυσης. Η υπνική παράλυση θεωρείται από μερικούς να εξηγεί όχι μόνο πολλές παραληρηματικές ιδέες απαγωγών από εξωγήινους, αλλά και άλλες παραληρηματικές ιδέες που περιλαμβάνουν την μεταφυσική ή υπερφυσική εμπειρία.
Υπάρχουν, φυσικά, ορισμένες ψυχιατρικές διαταραχές που χαρακτηρίζονται από παραληρηματικές ιδέες. Πολλοί άνθρωποι με αυτές τις διαταραχές θεραπεύονται με φάρμακα που επηρεάζουν τη παραγωγή ή τη λειτουργία των νευροδιαβιβαστών. Οι θεραπείες είναι πολύ επιτυχείς στην εξάλειψη των αυταπατών. Ο Persinger έχει θεραπεύσει τουλάχιστον ένα άτομο με αντιεπιληπτική φαρμακευτική αγωγή που της σταμάτησε αποτελεσματικά την επαναλαμβανόμενη εμπειρία του είδους που περιγράφηκε από τους απαχθέντες από εξωγήινους και από αυτούς με υπνική παράλυση.
Οι αμέτρητοι σχιζοφρενείς και οι μανιοκαταθλιπτικοί, όταν φροντίζονται ιατρικά κατάλληλα, παύουν να έχουν παραληρηματικές ιδέες για το Θεό, το Σατανά, το FBI, την CIA, και τους εξωγήινους.
Ακόμα κι αν οι ιστορίες της απαγωγής από εξωγήινους δεν φαίνονται εύλογες, εάν υπήρξαν φυσικές αποδείξεις ακόμη και ο πιο πωρωμένος σκεπτικιστής θα έπρεπε να δώσει προσοχή. Δυστυχώς, οι μόνες φυσικές αποδείξεις που προσφέρονται είναι άνευ ουσίας. Παραδείγματος χάριν, τα αποκαλούμενα "σημάδια εδάφους" σύμφωνα με τους ισχυρισμούς έχουν γίνει από ΑΤΙΑ και έχουν προσφερθεί ως απόδειξη ότι οι εξωγήινοι έχουν προσγειωθεί. Εντούτοις, όταν εξέτασαν οι επιστήμονες αυτές τις περιοχές τις βρήκαν αρκετά συνηθισμένες και τα "σημάδια" να είναι κάτι περισσότερο από μύκητες και άλλα φυσικά φαινόμενα.
Πολλοί απαχθέντες δείχνουν τα διάφορα σημάδια και τα "σκαμμένα σημάδια" στο σώμα τους ως απόδειξη της απαγωγής και του πειραματισμού. Αυτά τα σημάδια δεν είναι ασυνήθιστα από καμιά άποψη και θα μπορούσαν να εξηγηθούν από αρκετά συνηθισμένους τραυματισμούς και εμπειρίες.
Ο πιο δραματικός τύπος φυσικών αποδείξεων θα ήταν τα "εμφυτεύματά" τους τα οποία πολλοί απαχθέντες ισχυρίζονται πως τους έχουν βάλει οι εξωγήινοι στις μύτες τους ή σε διάφορα άλλα μέρη του σώματός τους.
Ο Budd Hopkins ισχυρίζεται πως έχει εξετάσει ένα τέτοιο εμφύτευμα και έχει MRIs (μαγνητική τομογραφία) για να αποδείξει τους πολυάριθμους ισχυρισμούς εμφυτεύσεων. Όταν η Nova έκανε μια προσφορά στους απαχθέντες οι επιστήμονες να αναλύσουν και να αξιολογήσουν οποιαδήποτε υποτιθέμενα εμφυτεύματα, δεν βρήκαν ούτε ένα μεμονωμένο άτομο πρόθυμο να του ελέγξουν ή να του επαληθεύσουν τα αποκαλούμενα εμφυτεύματα του. Έτσι, όλες οι αποδείξεις για την απαγωγή, οι φυσικές αποδείξεις φαίνονται να είναι και οι πιο αδύνατες.
πηγή