Όλα τα παιδιά χρειάζονται αγάπη, ενθάρρυνση και υποστήριξη. Στα παιδιά που αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες η θετική ενίσχυση μπορεί να βοηθήσει, ώστε να «χτιστεί» η αυτοεκτίμηση και να καλλιεργηθεί η αποφασιστικότητα εκείνη που θα συντροφεύει το παιδί ακόμα και όταν τα πράγματα γίνονται "δύσκολα".
Η δουλειά ενός γονέα δεν είναι να αποκαταστήσει τις Μαθησιακές Δυσκολίες του παιδιού, αλλά να του δώσει τα ψυχικά και συναισθηματικά εφόδια που θα το βοηθήσουν να ανταπεξέλθει στις όποιες προκλήσεις. Μακροπρόθεσμα, αντιμετωπίζοντας και κατακτώντας μία πρόκληση, όπως μπορούν να θεωρηθούν και οι Μαθησιακές Δυσκολίες, το παιδί μπορεί να γίνει μέσα από τη διαδικασία πιο δυνατό και ενισχυμένο.
Προτάσεις για τους γονείς παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες:
- Οι Mαθησιακές Δυσκολίες δεν είναι ανυπέρβλητες. Θυμίστε στον εαυτό σας ότι όλοι έρχονται αντιμέτωποι με δυσκολίες. Εναπόκειται σε εσάς ως γονέα να διδάξετε στο παιδί πώς θα αντιμετωπίσει αυτες τις δυσκολίες χωρίς να βιώσει ματαίωση και απογοήτευση.
- Ενημερωθείτε. Κάντε την δική σας έρευνα και παραμείνετε ενημερωμένοι για προγράμματα και εκπαιδευτικές τεχνικές σχετικά με τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Το Internet μπορεί να σας προσφέρει πολλές πληροφορίες, οι οποίες όμως δεν είναι απαραίτητα ακριβείς και σωστές. Η πιο ασφαλής επιλογή είναι η επικοινωνία με έναν ειδικό, διότι το κάθε παιδί έχει τις δικές του ιδιαίτερες ανάγκες και χρειάζεται εξατομικευμένη αντιμετώπιση.
- Απευθυνθείτε σε έναν ειδικό. Η επαφή με έναν ειδικό παιδαγωγό εξειδικευμένο στις Μαθησιακές Δυσκολίες είναι σημαντική καθώς θα καθορίσει το ψυχοπαιδαγωγικό προφίλ του παιδιού μέσω μαθησιακής αξιολόγησης και θα διαμορφώσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα μαθησιακής αποκατάστασης, το οποίο θα ενισχύσει τους τομείς στους οποίους το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες, ενώ ταυτόχρονα θα αναδείξει τα δυνατά στοιχεία του.
- Το παράδειγμα του παιδιού είναι οι γονείς του. Το παιδί σας θα υιοθετήσει τη δική σας οπτική. Εάν προσεγγίσετε τις μαθησιακές προκλήσεις του παιδιού με αισιοδοξία, οργανωμένη δουλεία και ψυχολογική υποστήριξη, τότε το παιδί είναι πιθανόν να αποδεχτεί και να "αγκαλιάσει" την οπτική αυτή. Ανακαλύψτε τι ταιριάζει καλύτερα στο παιδί σας και προσπαθήστε να του το μεταδώσετε.
Αξίζει να θυμάστε ότι:
- Είναι σημαντικό να επικεντρώνεστε στις δυνατότητες κι όχι στις αδυναμίες του παιδιού.
- Ένα παιδί δεν χαρακτηρίζεται αποκλειστικά και μόνο από τις Μαθησιακές του Δυσκολίες.
- Στις Μαθησιακές Δυσκολίες υπάρχουν αδύνατα σημεία, αλλά υπάρχουν ακόμα πιο πολλά δυνατά σημεία. Επικεντρωθείτε στα χαρίσματα και τα ταλέντα που έχει το παιδί. Η ζωή και το πρόγραμμα του παιδιού δεν πρέπει να περιστρέφονται αποκλειστικά γύρω από τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Καλλιεργείστε τις ικανότητες και τις κλίσεις του παιδιού και αφιερώστε πολύ χρόνο σε αυτές.
Σοφία Ζαφειροπούλου
Λογοθεραπεύτρια
Υπεύθυνη του Τομέα Λογοθεραπείας
TOMEAΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΕΜΥΛΟ
Κέντρο Εξειδικευμένης Μαθησιακής Υποστήριξης
και αποκατάστασης Λόγου
Αγίας Παρασκευής 45, Χαλάνδρι
Τηλ. 210-6828177
www.kemylo.gr
Το είδαμε: εδώ