Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016

ΣΥΡΙΖΑ και εφοπλιστές ετοιμάζουν μισθούς πείνας για τους ναυτικούς

Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF

ΖΗΤΟΥΝ ΝΕΕΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΒΑΝΤΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Η υποτακτικότητα που επιδεικνύει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ. στο εφοπλιστικό κεφάλαιο δεν έχει προηγούμενο.
Ο κατά τα άλλα αριστερός κ. Τίπρας όχι μόνο καλύπτει τη φορολογική ασυλία των εφοπλιστών, αλλά είναι αποφασισμένος να ικανοποιήσει και τις ορέξεις τους για καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος με μισθούς πείνας.
AdTech Ad

Την περασμένη εβδομάδα και με αφορμή την ανάγκη υπογραφής νέων συλλογικών συμβάσεων ο πρόεδρος των εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης σε δήλωσή του άφησε να εννοηθεί ότι οι μισθοί πρέπει να προσαρμοστούν στις ανάγκες της αγοράς: «Προϋπόθεση για την υπογραφή μία νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας είναι μία συμφωνία νέων ρεαλιστικών όρων, που θα λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας».
Τι εννοεί ο κ. Βενιέμης όταν λέει «νέοι, ρεαλιστικοί όροι»;
Απλό: Μισθοί… Φιλιππίνων για τους Έλληνες ναυτικούς.
Και στη δήλωσή του πάει ένα βήμα παραπέρα φέρνοντας πάλι το θέμα της ανταγωνιστικότητας στην εργασία: «η ανταγωνιστικότητα ήταν πάντοτε και παραμένει καθοριστική παράμετρος για την επιβίωση του ελληνικού πλοίου στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο, προκειμένου να συνεχίσει να αποτελεί στρατηγικό πυλώνα και μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας».

Προσέξτε τώρα πόσο καλά στημένο είναι το «παιχνίδι».
Όλως τυχαίως, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας πρόσφατα στη «Γιορτή του Ψαρά» στον Τυρό, αναφερόμενος στο θέμα της ναυτικής εργασίας αλλά και στην ελληνική ναυτιλία, είπε ότι στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και της κυβέρνησης, είναι να ξαναγεμίζουν τα εμπορικά και όλων των ειδών τα πλοία με Έλληνες και Ελληνίδες ναυτικούς. Προσέθεσε ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε το υπουργείο Ναυτιλίας -δημοσίως πολλές φορές αλλά και κατ’ ιδίαν με πάρα πολλές πρωτοβουλίες με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία- καταβάλλει πολύ μεγάλες προσπάθειες ώστε να υπογραφεί μια νέα συλλογική σύμβαση εργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, που να μη ρυθμίζει μόνο ζητήματα μισθολογικά αλλά και να θέσει ένα ελάχιστο αλλά δραστικά αυξημένο όριο ελάχιστης συμμετοχής Ελλήνων ναυτικών στα ελληνικά ποντοπόρα πλοία και κάθε είδους ελληνικά πλοία, είτε αυτά που έχουν ελληνική σημαία, είτε ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.
Με πρόσχημα δηλαδή ότι θα ανοίξουν χιλιάδες θέσεις εργασίας στην ελληνική ναυτιλία, η κυβέρνηση, σε αγαστή συνεργασία με τους εφοπλιστές επιχειρούν να πετσοκόψουν τους μισθούς για να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα.

Είναι το ίδιο «τυράκι» που έλεγαν οι ίδιοι άνθρωποι στους τροικανούς για να γίνουν οι απαραίτητες μειώσεις μισθών στον δημόσιο  και στον ιδιωτικό τομέα.
Τώρα βέβαια πώς γίνεται να «κλαίγεται» η συμπαθής τάξη των εφοπλιστών και να είναι πρώτη στις αγορές πλοίων παγκοσμίως, αυτό είναι ένα παράδοξο.
Ειδικότερα οι Έλληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν συνολικά 166 πλοία στη διάρκεια του διαστήματος Ιανουαρίου - Αυγούστου 2016, επενδύοντας 2,14 δισ. δολ. έναντι 210 πλοίων το ίδιο διάστημα πέρσι αξίας 5,75 δισ. δολ., αλλά παραμένουν πάντοτε στην πρώτη θέση της κατάστασης των αγοραστών.
Τα συμπεράσματα δικά σας.


Το είδαμε: εδώ

Share
Loading