Οι Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα σε κάθε ακαδημαϊκή χρονιά. Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής είναι η κορύφωση της αγωνίας χιλιάδων υποψηφίων και των οικογενειών τους, καθώς από τα αποτελέσματα αυτά καθορίζεται όχι μόνο το μέλλον τους ως φοιτητές και μελλοντικοί επιστήμονες, αλλά και ο άμεσος οικογενειακός προγραμματισμός σε κάθε επίπεδο.
Οι Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα σε κάθε ακαδημαϊκή χρονιά. Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής είναι η κορύφωση της αγωνίας χιλιάδων υποψηφίων και των οικογενειών τους, καθώς από τα αποτελέσματα αυτά καθορίζεται όχι μόνο το μέλλον τους ως φοιτητές και μελλοντικοί επιστήμονες, αλλά και ο άμεσος οικογενειακός προγραμματισμός σε κάθε επίπεδο.
Για ακόμη μια χρονιά χιλιάδες οικογένειες αναγκάζονται να περιμένουν περίπου δύο μήνες έως ότου μάθουν τις βάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Δυστυχώς, είναι η τρίτη φορά που η ΕΠΕ επισημαίνει την εξαιρετικά προβληματική και αδικαιολόγητα χρονοβόρα διαδικασία ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, δηλαδή των βάσεων εισαγωγής και των αντίστοιχων κατατάξεων εισαγωγής των υποψηφίων στις σχολές, βάσει των προτιμήσεων που έχουν δηλώσει στο μηχανογραφικό τους δελτίο.
Η παραπάνω καθυστέρηση, ιδίως τις τελευταίες δύο δεκαετίες, στη σύγχρονη εποχή της πληροφορίας (information era), είναι πολλαπλώς αδικαιολόγητη. Όταν οι βαθμοί των γραπτών δοκιμίων των υποψηφίων έχουν κιόλας ψηφιοποιηθεί πριν τις 30 Ιουνίου και οι υποψήφιοι έχουν καταχωρήσει στον Η/Υ -μέσω διαδικτύου- τις προτιμήσεις τους στο μηχανογραφικό τους δελτίο πριν τις 15 Ιουλίου, είναι εντελώς ακατανόητο γιατί μια διαδικασία που σήμερα μπορεί να ολοκληρωθεί το πολύ μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, στην πραγματικότητα απαιτεί μήνες.
H ΕΠΕ έχει ήδη ενημερώσει την Πολιτεία άλλες δυο φορές στο παρελθόν (2010, 2012)για το συγκεκριμένο ζήτημα. Επιπλέον, είχαμε προσφέρει ήδη από τότε και ενδεικτική υλοποίηση της διαδικασίας σε έτοιμο πιλοτικό λογισμικό για την τελική κατάταξη των υποψηφίων σε σχολές βάσει των προτιμήσεων και της βαθμολογίας τους πλην όμως χωρίς καμιά απολύτως ανταπόκριση. Με μια πολύ απλή αλγοριθμική ανάλυση της διαδικασίας, είναι εύκολο να διαπιστωθεί ότι πρόκειται για πρόβλημα επεξεργασίας δεδομένων που μπορεί να ολοκληρωθεί σε οποιονδήποτε σημερινό προσωπικό Η/Υ μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, στη χειρότερη (στατιστικά) περίπτωση και με τον απλούστερο μη βελτιστοποιημένο αλγόριθμο υλοποίησης.
Επειδή, όπως κάθε γονέας και πρώην υποψήφιος γνωρίζει, το ζήτημα των Πανελληνίων Εξετάσεων -και της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση εν γένει- είναι εξαιρετικά ευαίσθητο, δεν θα κουραστούμε ποτέ να ενοχλούμε, μέχρις ότου επισπευσθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό η όλη διαδικασία της ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής. Είναι εντελώς απαράδεκτο να ταλαιπωρούνται έστω και ελάχιστα παραπάνω οι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους. Πολύ περισσότερο όταν μπορεί αυτό μπορεί να αποφευχθεί εντελώς.
Η ΕΠΕ παραμένει όπως πάντα στη διάθεση του υπουργείου και των αρμόδιων Διευθύνσεων για τεχνική συνεισφορά, προτάσεις και γνωμοδοτικό σχολιασμό.
Οι Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα σε κάθε ακαδημαϊκή χρονιά. Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής είναι η κορύφωση της αγωνίας χιλιάδων υποψηφίων και των οικογενειών τους, καθώς από τα αποτελέσματα αυτά καθορίζεται όχι μόνο το μέλλον τους ως φοιτητές και μελλοντικοί επιστήμονες, αλλά και ο άμεσος οικογενειακός προγραμματισμός σε κάθε επίπεδο.
Για ακόμη μια χρονιά χιλιάδες οικογένειες αναγκάζονται να περιμένουν περίπου δύο μήνες έως ότου μάθουν τις βάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Δυστυχώς, είναι η τρίτη φορά που η ΕΠΕ επισημαίνει την εξαιρετικά προβληματική και αδικαιολόγητα χρονοβόρα διαδικασία ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, δηλαδή των βάσεων εισαγωγής και των αντίστοιχων κατατάξεων εισαγωγής των υποψηφίων στις σχολές, βάσει των προτιμήσεων που έχουν δηλώσει στο μηχανογραφικό τους δελτίο.
Η παραπάνω καθυστέρηση, ιδίως τις τελευταίες δύο δεκαετίες, στη σύγχρονη εποχή της πληροφορίας (information era), είναι πολλαπλώς αδικαιολόγητη. Όταν οι βαθμοί των γραπτών δοκιμίων των υποψηφίων έχουν κιόλας ψηφιοποιηθεί πριν τις 30 Ιουνίου και οι υποψήφιοι έχουν καταχωρήσει στον Η/Υ -μέσω διαδικτύου- τις προτιμήσεις τους στο μηχανογραφικό τους δελτίο πριν τις 15 Ιουλίου, είναι εντελώς ακατανόητο γιατί μια διαδικασία που σήμερα μπορεί να ολοκληρωθεί το πολύ μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, στην πραγματικότητα απαιτεί μήνες.
H ΕΠΕ έχει ήδη ενημερώσει την Πολιτεία άλλες δυο φορές στο παρελθόν (2010, 2012)για το συγκεκριμένο ζήτημα. Επιπλέον, είχαμε προσφέρει ήδη από τότε και ενδεικτική υλοποίηση της διαδικασίας σε έτοιμο πιλοτικό λογισμικό για την τελική κατάταξη των υποψηφίων σε σχολές βάσει των προτιμήσεων και της βαθμολογίας τους πλην όμως χωρίς καμιά απολύτως ανταπόκριση. Με μια πολύ απλή αλγοριθμική ανάλυση της διαδικασίας, είναι εύκολο να διαπιστωθεί ότι πρόκειται για πρόβλημα επεξεργασίας δεδομένων που μπορεί να ολοκληρωθεί σε οποιονδήποτε σημερινό προσωπικό Η/Υ μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, στη χειρότερη (στατιστικά) περίπτωση και με τον απλούστερο μη βελτιστοποιημένο αλγόριθμο υλοποίησης.
Επειδή, όπως κάθε γονέας και πρώην υποψήφιος γνωρίζει, το ζήτημα των Πανελληνίων Εξετάσεων -και της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση εν γένει- είναι εξαιρετικά ευαίσθητο, δεν θα κουραστούμε ποτέ να ενοχλούμε, μέχρις ότου επισπευσθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό η όλη διαδικασία της ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής. Είναι εντελώς απαράδεκτο να ταλαιπωρούνται έστω και ελάχιστα παραπάνω οι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους. Πολύ περισσότερο όταν μπορεί αυτό μπορεί να αποφευχθεί εντελώς.
Η ΕΠΕ παραμένει όπως πάντα στη διάθεση του υπουργείου και των αρμόδιων Διευθύνσεων για τεχνική συνεισφορά, προτάσεις και γνωμοδοτικό σχολιασμό.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας
iPaideia.grΤο είδαμε: εδώ