Δεν κατάφεραν να κατακτήσουν την αγορά.
Το να καταφέρει μια εταιρεία να λανσάρει ένα καινούριο προϊόν στην αγορά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ «λιγότερο από το 3% των νέων συσκευασμένων προϊόντων καταφέρνουν να ξεπεράσουν σε πωλήσεις τα 50 εκατ. δολάρια, ποσό που θεωρείται ως το ορόσημο μιας πολύ επιτυχημένης έναρξης» είπαν μιλώντας στο Business Insider οι συγγραφείς του βιβλίου «The New Launch Plan» Joan Schneider και Julie Hall.
Δείτε παρακάτω μερικά από τα πιο αποτυχημένα προϊόντα της ιστορίας, που δεν κατάφεραν να κατακτήσουν τους καταναλωτές:
- 1957 – Ford Edsel
Ο Bill Gates έχει δηλώσει ότι η περίπτωση του «Edsel» είναι η αγαπημένη του μελέτη περίπτωσης. Το όνομα «Edsel» και μόνο θεωρείται συνώνυμο της «αποτυχίας στο μάρκετινγκ» σε όσους γνωρίζουν από το χώρο αυτό.
Η εταιρεία επένδυσε 400 εκατ. δολάρια στο αυτοκίνητο αυτό, το οποίο βγήκε στην αγορά το 1957. Οι Αμερικανοί όμως δεν το αγόραζαν, γιατί ήθελαν μικρότερα και πιο οικονομικά οχήματα.
Αποσύρθηκε από την αγορά το 1960.
- 1985 – New Coke
Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 η Coke «έχανε έδαφος» από την Pepsi. Έτσι, οι ιθύνοντες της εταιρείας προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα νέο προϊόν που θα θύμιζε λίγο περισσότερο στη γεύση τον ισχυρό ανταγωνιστή.
Παρότι η New Coke πέρασε τα τεστ που έγιναν σε εθνικό επίπεδο πριν από το λανσάρισμα στην αγορά το 1985, τελικά αυτά αποδείχθηκαν παραπλανητικά.
Η Coke εγκατέλειψε το προϊόν μερικές εβδομάδες μετά και επέστρεψε στην «κλασική συνταγή». Σε εκείνη τη φάση έδωσε στο προϊόν της ένα νέο όνομα: Coca-Cola Classic.
- 1989 – Άκαπνα τσιγάρα της RJ Reynolds
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 «φούντωσαν» οι αντικαπνιστικές εκστρατείες, με αποτέλεσμα η RJ Reynolds να ρίξει 325 εκατ. δολάρια σε ένα νέο προϊόν: τα άκαπνα τσιγάρα.
Η ιδέα δεν κατάφερε να «περάσει» στους καταναλωτές και τέσσερις μήνες μετά τα άκαπνα τσιγάρα «εξαφανίστηκαν» από την αγορά.
- 1993 – Apple Newton
Το Newton είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των «κακών ημερών» της Apple. Το Forbes υποστηρίζει ότι το Newton PDA απέτυχε για τους εξής λόγους: βγήκε με αρχική τιμή τα 700 δολάρια, είχε 20 εκατοστά μήκος και 11 εκατοστά πλάτος και η αναγνώριση χειρογράφου ήταν τόσο κακή που διακωμωδήθηκε μέχρι και σε ένα επεισόδιο των «Simpsons».
- 1995 – Microsoft Bob
Το Microsoft Bob υποτίθεται ότι ξεκίνησε ως μια φιλική προς το χρήστη διεπαφή για τα Windows. Σε κάποια φάση το λανσάρισμα του προϊόντος διαχειρίστηκε η σύζυγος του Bill Gates, Melinda. Ένα χρόνο μετά την παρουσίασή του στην αγορά η Microsoft το απέσυρε.
- 1997 – Orbitz soda
Παρότι το αναψυκτικό –με τη συσκευασία που θύμιζε λάμπα λάβας- αποδείχτηκε ιδιαίτερα ελκυστικό για τα παιδιά, η γεύση του θύμιζε στους πιο πολλούς σιρόπι για το βήχα, με αποτέλεσμα να κατεβεί από τα ράφια μέσα σε ένα χρόνο από το λανσάρισμά του.
- 2006 – Microsoft Zune
Το Zune σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί το iPod. Δεν τα κατάφερε όμως. «Καταλήξαμε να κυνηγάμε την Apple με ένα προϊόν, που δεν ήταν μεν κακό, αλλά έτρεχε πίσω από ένα άλλο. Δεν υπήρχε λόγος να το αγοράσει κανείς» είχε πει τότε ο πρώην διευθυντής οικιακής ψυχαγωγίας και κινητής τηλεφωνίας των επιχειρήσεων της Microsoft, Robbie Bach.
- 2008 – Google Lively
Για κάποιο λόγο η Google πίστεψε ότι έπρεπε να ανταγωνιστεί το Second Life με έναν εικονικό κόσμο που ονόμασε «Lively» και τον οποίο λάνσαρε τον Ιούλιο του 2008. Τέσσερις μήνες μετά το απέσυρε.
http://ift.tt/18GjKNr
Το είδαμε: εδώ