Τι θα προβλέπεται για τις διαδικασίες μετατροπής ενός αυτοκινήτου σε διπλής καύσης ώστε να κινείται και με συμβατικά καύσιμα και με φυσικό αέριο
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανάβει το "πράσινο φως" για την εισαγωγή της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο και στην Ελλάδα.
Επιχειρείται στο μεταξύ να αρθούν τα εμπόδια για την αύξηση της κυκλοφορίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε παρέχεται ουσιαστικά η δυνατότητα μετατροπής του κινητήρα ενός αυτοκινήτου σε διπλής καύσης, ώστε να μπορεί να κινείται με συμβατικά καύσιμα αλλά και με φυσικό αέριο.
Παράλληλα ορίζεται ότι το πολύ σε έξι μήνες θα υπάρξει απόφαση από τα συναρμόδια υπουργεία, η οποία θα καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα εγκατασταθούν στους υφιστάμενους ή υπό αδειοδότηση στεγασμένους ή υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, στα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων και στα δημόσια ή ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Σε ό,τι αφορά στο φυσικό αέριο, θεσμοθετούνται οι διαδικασίες μετατροπής, κάτι το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο, μειώνει σημαντικά το κόστος.
Οι μετατροπές των κινητήρων θα πραγματοποιούνται πλέον με χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων, ενώ για τα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριο, όπως και για όσα κινούνται με καύσιμο υγραέριο, θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ και σχετική αλλαγή άδειας, για την οποία θα απαιτείται παράβολο που θα οριστεί πιθανότατα στα 75 ευρώ.
Σήμερα η μετατροπή ενός κινητήρα ώστε να δουλεύει και με φυσικό αέριο υπολογίζεται ότι κοστίζει από 1.500 έως 2.000 ευρώ. Ωστόσο, εκτιμάται ότι οι τιμές σταδιακά θα πέσουν.
news247.gr
Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε παρέχεται ουσιαστικά η δυνατότητα μετατροπής του κινητήρα ενός αυτοκινήτου σε διπλής καύσης, ώστε να μπορεί να κινείται με συμβατικά καύσιμα αλλά και με φυσικό αέριο.
Παράλληλα ορίζεται ότι το πολύ σε έξι μήνες θα υπάρξει απόφαση από τα συναρμόδια υπουργεία, η οποία θα καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα εγκατασταθούν στους υφιστάμενους ή υπό αδειοδότηση στεγασμένους ή υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, στα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων και στα δημόσια ή ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Σε ό,τι αφορά στο φυσικό αέριο, θεσμοθετούνται οι διαδικασίες μετατροπής, κάτι το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο, μειώνει σημαντικά το κόστος.
Οι μετατροπές των κινητήρων θα πραγματοποιούνται πλέον με χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων, ενώ για τα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριο, όπως και για όσα κινούνται με καύσιμο υγραέριο, θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ και σχετική αλλαγή άδειας, για την οποία θα απαιτείται παράβολο που θα οριστεί πιθανότατα στα 75 ευρώ.
Σήμερα η μετατροπή ενός κινητήρα ώστε να δουλεύει και με φυσικό αέριο υπολογίζεται ότι κοστίζει από 1.500 έως 2.000 ευρώ. Ωστόσο, εκτιμάται ότι οι τιμές σταδιακά θα πέσουν.
news247.gr
Το είδαμε: εδώ