Στα επίσημα αποκαλυπτήρια των Windows 8 προχώρησε την Πέμπτη ο γίγαντας του λογισμικού Μicrosoft. Πρόκειται για μια ριζικά ανανεωμένη έκδοση του λειτουργικού συστήματος, με την οποία η εταιρεία ελπίζει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, καθώς η προσοχή της αγοράς απομακρύνεται ραγδαία από το PC και εστιάζεται στις φορητές συσκευές. Ως απάντηση στην Apple και την Google, η Μicrosoft παρουσίασε άλλωστε την ταμπλέτα Surface, τον πρώτο υπολογιστή που κατασκευάζει η ίδια.
«Επανασχεδιάζουμε τα Windows και επανασχεδιάζουμε ολόκληρη την αγορά των PC» είπε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Στιβ Μπάλμερ, λίγo πριν από την παρουσίαση στη Νέα Υόρκη.
Οι πρώτοι υπολογιστές Windows 8 θα διατίθενται στα αμερικανικά καταστήματα την Παρασκευή. Την ίδια ημέρα θα αρχίσει η διάθεση του Surface, το οποίο όμως θα πωλείται αποκλειστικά από τα καταστήματα και τον δικτυακό τόπο της Microsoft.
Η παρουσίαση στη Νέα Υόρκη, ενώπιον περίπου 1.000 δημοσιογράφων και εκπροσώπων της βιομηχανίας, άνοιξε με τον Στίβεν Σινόφσκι, επικεφαλής του τμήματος Windows της Microsoft, o οποίος επέδειξε τη νέα εμφάνιση του λογισμικού.
Τα Windows 8 σηματοδοτούν μια από τις δραστικότερες μεταρρυθμίσεις στα 17 χρόνια ζωής του λειτουργικού συστήματος. Η νέα έκδοση καταργεί το κουμπί «Eναρξη», υποστηρίζει πλήρως τις οθόνες αφής και αντικαθιστά τα εικονίδια της οθόνης με δυναμικά «πλακάκια», ή tiles.
Εκτός του ότι λειτουργούν ως κουμπιά για την έναρξη προγραμμάτων και εφαρμογών, τα πλακάκια προβάλλουν ενημερώσεις από δυναμικά app, από αναρτήσεις σε δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι τους τίτλους ειδήσεων και τον καιρό.
Οι χρήστες θα μπορούν πάντως να επιλέξουν μια πιο παραδοσιακή εμφάνιση desktop.
Μια από τις εκδόσεις των Windows 8, με την ονομασία Windows RT, είναι το πρώτο λειτουργικό της Microsoft που τρέχει σε φορητές συσκευές με επεξεργαστές που βασίζονται στο σχεδιασμό της βρετανικής εταιρείας ARM (η πλήρης έκδοση των Windows 8 τρέχει σε επεξεργαστές Intel και AMD που ακολουθούν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική x86).
Οι χρήστες συσκευών Windows RT θα μπορούν να εγκαθιστούν εφαρμογές αποκλειστικά μέσω του Windows Store της Microsoft, το οποίο ακολουθεί τη λογική του δημοφιλούς App Store της Apple.
Το λανσάρισμα των νέων Windows και του Surface συνοδεύεται από μια διαφημιστική καμπάνια κόστους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων -ενδεικτική της σημασίας που δίνει η Microsoft στα νέα προϊόντα της.
Ο Στιβ Μπάλμερ έχει δηλώσει εξάλλου ότι η Μicrosoft αλλάζει τον προσανατολισμό της από εταιρεία λογισμικού σε εταιρεία υλικού και υπηρεσιών, πλησιάζοντας έτσι περισσότερο το μοντέλο της Apple.
Και, παρόλο που η Microsoft δείχνει να χάνει έδαφος στις νέες αγορές που επανακαθορίζουν το τοπίο της αγοράς, η ιστορία της έχει δείξει ότι είναι καλή στο να μπαίνει τελευταία στο παιχνίδι.
Όλα βέβαια θα εξαρτηθούν από την υποδοχή που επιφυλάσσει η αγορά στα νέα Windows.
H προηγούμενη έκδοση Windows 7 ξεπέρασε πρόσφατα τα 670 εκατομμύρια χρήστες, ωστόσο οι μισοί από τους χρήστες της προπερασμένης έκδοσης, Windows XP, δεν έχουν ακόμα προχωρήσει σε αναβάθμιση.
Πηγη
Το είδαμε: εδώ