Αρκετά «επιθετικές» έχουν γίνει τον τελευταίο χρόνο ορισμένες από τις εταιρείες μάρκετινγκ, οι οποίες «σερβίρουν» διαφημίσεις στα κινητά μέσω των εφαρμογών που εγκαθιστά ο χρήστης.
Αυτό ανακοίνωσε σήμερα η αμερικανική εταιρεία LookOut, η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη antivirus για smartphone. Πιο συγκεκριμένα, η LookOut γνωστοποίησε πως μερικά διαφημιστικά δίκτυα έχουν αρχίσει εδώ και περίπου 12 μήνες να συγκεντρώνουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως τις επαφές του τηλεφωνικού καταλόγου ή το ιστορικό με τις τοποθεσίες όπου βρέθηκε το κινητό. Μάλιστα, τα δίκτυα αυτά έχουν ήδη πρόσβαση σε 80 εκατομμύρια συσκευές σε όλο τον κόσμο, χωρίς βέβαια να έχουν συναινέσει σε αυτό οι χρήστες των συσκευών.
Η ανακοίνωση έγινε με την ευκαιρία της παρουσίασης ενός «κώδικα δεοντολογίας» που δημιούργησε η LookOut και το οποίο, κατά τη γνώμη της, θα πρέπει να τηρούν οι προγραμματιστές και οι διαφημιστές, ώστε να σέβονται το ιδιωτικό απόρρητο των χρηστών. Σε αντίθετη περίπτωση, συμπληρώνει, υπάρχει κίνδυνος να πληγεί η βιομηχανία ανάπτυξης εφαρμογών για «έξυπνες» συσκευές, η οποία βρίσκεται σε εκρηκτική άνοδο. Είναι χαρακτηριστικό πως ο τζίρος γύρω από τις mobile application ξεπερνά ήδη τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Για να δείξει ότι το πρόβλημα έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις, ο Kevin Mahaffey, ιδρυτής και τεχνολογικός υπεύθυνος της LookOut σύγκρινε τις «αδιάκριτες» διαφημίσεις με τις κακόβουλες εφαρμογές. «Αυτή τη στιγμή, τα “επιθετικά” διαφημιστικά δίκτυα είναι πιο επικίνδυνα από τα διάφορα είδη κακόβουλου λογισμικού για smartphone», είπε στο Reuters. «Είναι η πιο “σκοτεινή” πτυχή σήμερα στο θέμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων», συμπλήρωσε.
Ο ίδιος πάντως απέρριψε να αναφέρει ονομαστικά ποιες διαφημιστικές εταιρείες ακολουθούν τέτοιες πρακτικές, δηλώνοντας ότι ελπίζει πως και αυτές θα ακολουθήσουν τον κώδικα δεοντολογίας. Στον κώδικα περιλαμβάνονται οδηγίες για την υποχρέωση από τη μεριά της διαφημιστικής να ενημερώνει τον χρήστη σχετικά με την πολιτική ιδιωτικού απορρήτου που ακολουθεί ή να ζητά την άδειά του όταν πρόκειται να αποκτήσει πρόσβαση σε ευαίσθητες πληροφορίες. Ο Mahaffey ξεκαθάρισε ωστόσο ότι τα περισσότερα διαφημιστικά δίκτυα τηρούν ήδη ανάλογους κώδικες.
Πηγη
Το είδαμε: εδώ