Εκτός των κρυφών χρεώσεων και του γιατί θα καθυστερήσει η πτήση μας, υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που δε μας λένε οι αεροπορικές εταιρίες. Ρωτήσαμε 3 πιλότους (οι οποίοι για εύλογους λόγους επιθυμούν να παραμείνουν ανώνυμοι) να μας αποκαλύψουν μερικά από αυτά τα μυστικά.
Φυσικά και υπάρχουν «καλές θέσεις»
«Αν υποφέρετε από ναυτίες κατά τη διάρκεια των ταξιδιών σας, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να κλείσετε μία θέση στα φτερά. Βλέπετε ένα αεροπλάνο είναι σαν μία τεράστια τραμπάλα. Όταν ο πιλότος ανεβάζει ή κατεβάζει τη μύτη του αεροσκάφους, οι πρώτες και οι τελευταίες θέσεις κουνιούνται πολύ παραπάνω από τις μεσαίες. Τέλος, είναι αποδεδειγμένο πως το πίσω μέρος τείνει να κινείται πολύ περισσότερο από το μπροστινό, οπότε αποφύγετέ το όσο μπορείτε αν έχετε πρόβλημα.»
Η επιγραφή «Προσδεθείτε» είναι κάτι που πρέπει να παίρνετε πολύ σοβαρά
«Οι αναταράξεις μπορεί να μην είναι επικίνδυνες για το αεροσκάφος, μπορούν να είναι όμως για τους επιβάτες. Έχουν υπάρξει περιπτώσεις επιβατών που κατά τη διάρκεια δυνατών αναταράξεων έχουν χτυπήσει με δύναμη στο ταβάνι και στη συνέχεια στο πάτωμα, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν σοβαρά. Αν οι αεροσυνοδοί σας συμβουλέψουν να καθίσετε στη θέση σας και να φορέσετε τη ζώνη σας, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να υπακούσετε.»
Τι ακριβώς γίνεται με τις ηλεκτρονικές συσκευές
«Αν και τίποτα δεν έχει αποδειχτεί, έχουν υπάρξει μαρτυρίες για περιπτώσεις που κάποια ηλεκτρονική συσκευή έχει προκαλέσει παρεμβολές στα όργανα του cockpit. Οι συχνότεροι υπαίτιοι είναι μηχανήματα όπως κινητά τηλέφωνα και υπολογιστές σε Wi-Fi mode που εκπέμπουν ηλεκτρονικό παλμό και κύματα. Ωστόσο, μιας και η wireless τεχνολογία μπαίνει όλο και περισσότερο στη ζωή όλων μας, νέα αεροσκάφη έχουν ήδη σχεδιαστεί και βρίσκονται υπό κατασκευή. Δεν αποκλείεται λοιπόν στο κοντινό μέλλον να επιτρέπεται η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών.»
Τα αεροπορικά εισιτήρια δεν προβλέπεται να φθηνύνουν στο κοντινό μέλλον
«Το μεγαλύτερο και σημαντικότερο έξοδο κάθε αεροπορικής εταιρίας είναι τα καύσιμα. Ένα συνηθισμένο δικινητήριο αεροσκάφος καταναλώνει γύρω στα 60 λίτρα καυσίμων το λεπτό. Έτσι, μιας και η τιμή του πετρελαίου δεν προβλέπεται να πέσει, αλλά να ανεβεί μέσα στα επόμενα χρόνια, το ίδιο θα ισχύσει και για τις τιμές των αεροπορικώς εισιτηρίων.»
Η εκπαίδευση του πληρώματός σας αφορά πολύ περισσότερα θέματα από τις εξόδους κίνδυνου
«Η πιθανότητα τρομοκρατικής επίθεσης είναι πάντα στο μυαλό μας. Οι περισσότεροι αεροσυνοδοί και πιλότοι των μεγάλων παγκοσμίου φήμης αεροπορικών εταιριών εκπαιδεύονται πλέον σε θέματα αυτοάμυνας καθώς και πώς να εντοπίζουν ύποπτες συμπεριφορές επιβατών. Συν τοις άλλοις, όλοι οι πιλότοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σε εθελοντικά εντατικά σεμινάρια οπλοχρησίας, όπου όχι μόνο μαθαίνουν να πυροβολούν, αλλά και να αφοπλίζουν κάποιον με όπλο. Μετά το πέρας του προγράμματος λαμβάνουν άδεια οπλοκατοχής και τους επιτρέπεται να έχουν όπλο μαζί τους μέσα στο cockpit.»
thea