Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

Άδειες ταξί με 5.000 ευρώ

Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF

newego_large_t_1101_53859885_type12128[1]Μια επιπλέον άδεια θα μπορούν να πάρουν τα παιδιά όσων ιδιοκτητών ταξί την είχαν μέχρι τις 2 Ιουλίου, ενώ το ύψος του παράβολου για νέες άδειες διαμορφώνεται στις 5.000 ευρώ, όπως και στα φορτηγά. Με απεργία από την Παρασκευή απαντούν οι αυτοκινητιστές.
Οπως ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, γιάννης Ραγκούσης, στόχος του νομοσχεδίου είναι η πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί και το άνοιγμα της αγοράς των προμισθωμένων ταξί, (9θέσια) και των Μοτοταξί, (δίκυκλα).


Οι βασικές αλλαγές που έγιναν σε σχέση με το προσχέδιο είναι:

  • Για τη χορήγηση Άδειας Παροχής Υπηρεσίας για ταξί, το ύψος του παράβολου ανέρχεται σε 5.000 ευρώ.
  • Οι άδειες δε μεταβιβάζονται γιατί είναι δημόσιες, αλλά τα παιδιά όσων ήταν εν ενεργεία ιδιοκτήτες ταξί στις 2 Ιουλίου 2011 θα μπορούν να πάρουν μία επιπλέον άδεια, όταν ενηλικιωθούν. Πιθανότατα το ίδιο θα ισχύσει και στα φορτηγά.
  • Ο έλεγχος του ρυθμού έκδοσης των αδειών ανατίθεται σε Επιστημονική Επιτροπή η οποία θα απαρτίζεται από εκπροσώπους του Ινστιτούτου Οικονομικών Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και από το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

Ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι θα προταθεί στην τρόικα να υπάρξει εξάμηνη μεταβατική περίοδος κατά την οποία θα μπορούν να εκδοθούν άδειες που αντιστοιχούν στο 30% των υπαρχόντων, δηλαδή περίπου 10 χιλιάδες άδειες πανελλαδικά. Εάν το αποδεχθεί η τρόικα, προτεραιότητα στην απόκτηση των αδειών θα έχουν οι μακροχρόνια άνεργοι.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι για να μη δημιουργηθούν καρτέλ στον χώρο των Ταξί, οι εταιρίες που θα θέλουν να αποκτήσουν πάνω από 10 άδειες θα πρέπει να έχουν την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Τέλος, ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε μείωση του κομίστρου των ταξί κατά περίπου 20%. Η μείωση θα εφαρμοστεί με την ισχύ του νέου νόμου.
Οι αλλαγές για τα φορτηγά
Σε ότι αφορά στις άδειες για τα φορτηγά δημόσιας χρήσης ο υπουργός ανακοίνωσε κατ΄αρχήν ότι η μεταβατική περίοδος για την πλήρη απελευθέρωση του συγκεκριμένου επαγγέλματος λήγει την 1η Ιανουαρίου 2012 και όχι τον Ιούλιο του 2013, όπως προέβλεπε ο νόμος Ρέππα.
Επίσης προβλέπονται τα εξής:

  • Δεν ισχύει η μεταβατική περίοδος για τη σταδιακή απομείωση της εισφοράς κατά 30% την 1/1/2011, κατά 35% τον Ιανουάριο του 2012 και κατά 35% το 2013. Με την τροποποίηση η μείωση λαμβάνει χώρα κατά 30% επί του αρχικού ποσού την 1η Ιανουαρίου 2011 και κατά 70% την 31η Δεκεμβρίου 2011.
  • Οι μεταφορικές επιχειρήσεις που έχουν άδεια να διεξάγουν διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές έχουν το δικαίωμα να διεξάγουν και εθνικές οδικές μεταφορές με την ίδια άδεια.
  • Τα Φ.Δ.Χ. ανάλογα με το μεταφερόμενο είδος διακρίνονται σε ΦΔΧ ειδικού φόρτου και Φ.Δ.Χ. κοινού φόρτου.
  • Φ.Δ.Χ. ειδικού φόρτου χαρακτηρίζονται τα οχήματα που φέρουν ειδικό αμάξωμα μόνιμα και σταθερά συνδεδεμένο με το πλαίσιο, κατάλληλα για την υποδοχή και μεταφορά ορισμένης κατηγορίας ομοειδών αγαθών ή υλικών και ακατάλληλων για την εκτέλεση άλλου έργου, όπως είναι τα πάσης φύσεως βυτιοφόρα, αυτοκίνητα μεταφοράς αυτοκινήτων, ζώων, κρεάτων, εμπορευματοκιβωτίων, αποβλήτων, ψυγεία, γερανοφόρα και μεταφοράς αίματος/πλάσματος
  • Φ.Δ.Χ. κοινού φόρτου χαρακτηρίζονται τα οχήματα που είναι κατάλληλα για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή πραγμάτων ή γενικά αγαθών τα οποία δεν απαιτούν ειδικού φόρτου όχημα για τη μεταφορά τους. Τα οχήματα της κατηγορίας αυτής μπορούν να φέρουν ανυψωτικό μηχανισμό για τη φόρτωση και εκφόρτωση των διακινούμενων, με το όχημα, εμπορευμάτων.
  • Η μετατροπή της κατηγορίας Φ.Δ.Χ αυτοκινήτων, κοινού ή ειδικού φόρτου, από μια κατηγορία σε άλλη είναι ελεύθερη, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας.
  • Οι Α.Ε. ή Ε.Π.Ε., που έχουν συσταθεί πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, καθώς και οι μεταφορικές επιχειρήσεις, εντάσσονται στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου, για τη δημιουργία ή εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών τους, την αγορά γηπέδων για τη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων, χώρων στάθμευσης και συνεργείων, την εισαγωγή συστημάτων τηλεματικής και επικοινωνιών και άλλων.
  • Σε περίπτωση λύσης για οποιαδήποτε αιτία των μεταφορικών εταιρειών τα Φ.Δ.Χ. που ανήκουν σε αυτές κατά κυριότητα με την άδεια κυκλοφορίας τους, μεταβιβάζονται στους μετόχους ή εταίρους της εταιρίας χωρίς την καταβολή του φόρου.
  • Στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δημιουργείται ηλεκτρονικό Εθνικό Μητρώο Μεταφορικών Επιχειρήσεων ("Ε.Μ.Μ.Ε."). Το Μητρώο αυτό ενημερώνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών κάθε περιφέρειας και είναι προσβάσιμο από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.
  • Επιτρέπεται οι μεταφορικές επιχειρήσεις που εκτελούν εθνικές ή διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές να θέτουν σε κυκλοφορία, για κάθε ρυμουλκό όχημα Δ.Χ. που κατέχουν, απεριόριστο αριθμό ρυμουλκούμενων οχημάτων. Για τα οχήματα αυτά εκδίδονται αντίστοιχες άδειες κυκλοφορίας.

ΕΘΝΟΣ

Share
Loading