Ο Ούρλιχ Πφνμέιερ, υπεύθυνος ανάπτυξης των αναρτήσεων της BMW 650 αποκαλύπτει στο "Πρώτο Θέμα" τα μυστικά της ανάρτησης της νέας 6άρας...
Στήνοντας την ανάρτηση είχατε σαν προτεραιότητα την άνετη ή τη σπορ οδήγηση;
Την άνετη οδήγηση, οι περισσότεροι πελάτες μας ενδιαφέρονται για χαλαρωτικές βόλτες με ανοιχτή οροφή ειδικά στις ΗΠΑ που θα αποτελέσει και την μεγαλύτερη αγορά αυτού του αυτοκινήτου. Φυσικά όσοι ενδιαφέρονται για σπορ συμπεριφορά μπορούν να επιλέξουν από τα έξτρα το Adaptive Drive System που περιλαμβάνει Dynamic Damper Control και Dynamic Active Roll. Επιλέγοντας «Sport ή Sport+» ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα σπορ αυτοκίνητο.
Σχεδιάζοντας το set – up θεωρείται δεδομένη την ύπαρξη ηλεκτρονικών;
Όχι. Πρώτα γίνεται ένα βασικό μηχανικό set – up και εν συνεχεία προστίθενται ένα – ένα τα ηλεκτρονικά συστήματα ώστε να διασφαλίζεται η αρμονική τους συνεργασία.
Στο βάρος της μη αναρτημένης μάζας υπολογίζεται ελαστικό 17 ή 20 ιντσών, run flat ή απλό;
Οι υπολογισμοί μας γίνονται με ελαστικό run flat 17 ιντσών. Η διαφορά βάρους σε σχέση με ένα ελαστικό run flat 20 ιντσών είναι αμελητέα. Σημαντικά ελαφρύτερο είναι το απλό ελαστικό αλλά εμείς τοποθετούμε ελαστικά run flat.
Είστε ικανοποιημένος από το τελικό αποτέλεσμα;
Ναι ειδικά για το συνδυασμό άνεσης και κρατήματος που πετύχαμε. Διαθέτοντας διπλά αλουμινένια ψαλίδια μπροστά, ρυθμίσαμε με ακρίβεια το κάμπερ των εμπρός τροχών πετυχαίνοντας βέλτιστη επιφάνεια επαφής. Έτσι δύναται να μεταφερθούν υψηλά πλευρικά φορτία ενώ οι κραδασμοί στο τιμόνι είναι ελάχιστοι. Ειδικοί αισθητήρες ενεργοποιούνται κατά την μετατόπιση του αμαξώματος και μέσω των ενεργών αντιστρεπτικών σε συνδυασμό με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, ελαχιστοποιούν τις κλίσεις.
Σας επηρέασε το αυξημένο βάρος;
Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο η νέα 650i convertible διαθέτει πλαίσιο 70kg πιο ελαφρύ. Τα κιλά αυτά προστέθηκαν ξανά λόγω των περισσότερων συστημάτων ασφαλείας. Όμως η αυξημένη κατά 22% ακαμψία του αμαξώματος διεύρυνε τις επιλογές μας στο set – up.
Στήνοντας την ανάρτηση είχατε σαν προτεραιότητα την άνετη ή τη σπορ οδήγηση;
Την άνετη οδήγηση, οι περισσότεροι πελάτες μας ενδιαφέρονται για χαλαρωτικές βόλτες με ανοιχτή οροφή ειδικά στις ΗΠΑ που θα αποτελέσει και την μεγαλύτερη αγορά αυτού του αυτοκινήτου. Φυσικά όσοι ενδιαφέρονται για σπορ συμπεριφορά μπορούν να επιλέξουν από τα έξτρα το Adaptive Drive System που περιλαμβάνει Dynamic Damper Control και Dynamic Active Roll. Επιλέγοντας «Sport ή Sport+» ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα σπορ αυτοκίνητο.
Σχεδιάζοντας το set – up θεωρείται δεδομένη την ύπαρξη ηλεκτρονικών;
Όχι. Πρώτα γίνεται ένα βασικό μηχανικό set – up και εν συνεχεία προστίθενται ένα – ένα τα ηλεκτρονικά συστήματα ώστε να διασφαλίζεται η αρμονική τους συνεργασία.
Στο βάρος της μη αναρτημένης μάζας υπολογίζεται ελαστικό 17 ή 20 ιντσών, run flat ή απλό;
Οι υπολογισμοί μας γίνονται με ελαστικό run flat 17 ιντσών. Η διαφορά βάρους σε σχέση με ένα ελαστικό run flat 20 ιντσών είναι αμελητέα. Σημαντικά ελαφρύτερο είναι το απλό ελαστικό αλλά εμείς τοποθετούμε ελαστικά run flat.
Είστε ικανοποιημένος από το τελικό αποτέλεσμα;
Ναι ειδικά για το συνδυασμό άνεσης και κρατήματος που πετύχαμε. Διαθέτοντας διπλά αλουμινένια ψαλίδια μπροστά, ρυθμίσαμε με ακρίβεια το κάμπερ των εμπρός τροχών πετυχαίνοντας βέλτιστη επιφάνεια επαφής. Έτσι δύναται να μεταφερθούν υψηλά πλευρικά φορτία ενώ οι κραδασμοί στο τιμόνι είναι ελάχιστοι. Ειδικοί αισθητήρες ενεργοποιούνται κατά την μετατόπιση του αμαξώματος και μέσω των ενεργών αντιστρεπτικών σε συνδυασμό με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, ελαχιστοποιούν τις κλίσεις.
Σας επηρέασε το αυξημένο βάρος;
Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο η νέα 650i convertible διαθέτει πλαίσιο 70kg πιο ελαφρύ. Τα κιλά αυτά προστέθηκαν ξανά λόγω των περισσότερων συστημάτων ασφαλείας. Όμως η αυξημένη κατά 22% ακαμψία του αμαξώματος διεύρυνε τις επιλογές μας στο set – up.