Την Τετάρτη 09 Φεβρουραρίου, ώρα 17.00 μαζευόμαστε μπροστά στην είσοδο του λιμανιού (δίπλα από τονΕρυθρό Σταυρό) για να αναδείξουμε τους παραμελημμένους ποδηλατόδρομους της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν οι πολίτες της πόλης για την ύπαρξη τους, καθώς και αυτοί που τους χρησιμοποιούν.
Ούτε δύο χρόνια δεν έχουν περάσει από τότε που, με φανερά ελλειπή σχεδιασμό και προγραμματισμό, υλοποιήθηκαν έστω και υπό αυτές τις συνθήκες 12 χλμ. ποδηλατόδρομων στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Όλοι μας έχουμε παρατηρήσει την αύξηση των ποδηλάτων στην παραλία και στους δρόμους, άλλοι για άθληση, άλλοι για μετακίνηση, άλλοι για μια απλή βόλτα, ακόμα και τους χειμωνιάτικους μήνες με πολύ κρύο. Αυτό είναι το πιο ενθαρρυντικό.
Από την άλλη πλευρά, αποτρεπτικά είναι πολλά άλλα στοιχεία όπως:
- τα πολλά ατυχήματα που λαμβάνουν χώρα καθώς δεν υπάρχει οδηγική παιδεία ούτε από αυτοκινητιστές, αλλά ούτε και από πολλούς ποδηλάτες
- τα παρκαρισμένα αυτοκινήτα σε αρκετά σημεία των ποδηλατόδρομων και κυρίως τις βραδυνές ώρες (λες και το βράδυ οι ποδηλάτες πρέπει να κοιμούνται) που αναγκάζουν σε επικίνδυνους ελιγμούς μέσα στο δρόμο
- το σβήσιμο της διαγράμμισης των ποδηλατόδρομων ή τα ξηλωμένα πλαστικά διαχωριστικά τους που είναι πλέον εμπόδια
- η χρήση των ποδηλατόδρομων (ακόμα και ανάποδα) από μηχανάκια, ντελίβερι, ταχυμεταφορές
- ακόμα και το επικίνδυνο κλείσιμο που κάνουν (κυρίως σε στροφές) τα αστικά λεωφορεία και πολλά ακόμη.
Βέβαια είμαστε κάθετα αντίθετοι στη χρήση διαγραμισμένων ποδηλατόδρομων εις βάρος των ούτως ή άλλως περιορισμένων χώρων των πεζών. Οπότε τις οδούς Αριστοτέλους και Γούναρη απλά τις προσπερνάμε χωρίς διαγράμμιση.
Για τους παραπάνω λόγους θα μαζευτούμε να σημαδέψουμε τους ποδηλατόδρομους, να ζητήσουμε από τους αυτοκινητιστές να τους σέβονται και να μην πάρκαρουν μέσα σε αυτούς (ούτε για πέντε λέπτα όπως συνήθως απαντούν). Σε πρώτο στάδιο ζητούμε δύο αυτονόητα πράγματα, ελεύθερους και ασφαλέστερους ποδηλατόδρομους καθώς και την τακτική συντήρηση τους!
Σε δεύτερο στάδιο, με τη συμβολή ειδικών συγκοινωνιολόγων, άλλων εμπλεκόμενων φορεών και ομάδων ποδηλατών και ποδηλατισσών, δηλαδή η πλήρης συνέργεια σχεδιασμού και χρήσης, θα προσπαθήσουμε να εκπονήσουμε μια εμπεριστατωμένη μελέτη για τον επανασχεδιασμό και την επέκταση των ποδηλατόδρομων σε άλλες γειτονιές και στους όμορους δήμους.
πηγή